Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Mattråd!
Smaskens!! Ser det ut som.
Små söta minibiskvier med oanad innehåll! Du skulle kunna sälja de där. Och bli miljonär.

Bara en tanke.

29 mars 2018, 20:24
Medlem
Schueberird skrev:
Är det någon här som har tips på hur man räddar en smörkräm som skurit sig?

En rolig person skrev:
Sätt på ett plåster!

Man skulle också kunna säga att smörkrämen blöder, vilket förstås representerar Jesu lidande på korset, så det passar ju så här till påsk.

Man skulle även kunna säga att det ger en vackert marmorerad effekt...

29 mars 2018, 20:26
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Små söta minibiskvier med oanad innehåll!

Det ska egentligen vara frystorkade hallon på (följande den oskrivna regeln att dekoren ska skvallra om innehållet), men de måste beställas via nätet, vilket jag inte gjort.

29 mars 2018, 21:13
Medlem
Bild

Uppsågat utförande. Vackert marmorerad fyllning. :04:

29 mars 2018, 22:04
Medlem
Lakritschokladtårtan från tidigare passar förresten utmärkt även till glass (nästan bättre än grädde faktiskt) -- och med ett gäng hallon blir det nästan som en hel middag. :08: Om man dessutom värmer tårtan lite i mikron (jag körde den 2 minuter på medeleffekt), tillsammans med hallonen, så får man fler kontraster för gommen att leka med.

8 april 2018, 15:20
Medlem
idag gjorde jag potatisgratäng med inbyggd stekt bacon, och chili. Mumsigt!

8 april 2018, 20:18
Medlem
Inbyggd bacon funkar alltid. Det är lite som choklad; funkar till allt.

8 april 2018, 21:29
Medlem
Varm lakritstårta med hallon och glass...oh my god.

Jag lagade en grönsakssoppa igår som blev så god så jag förät mig på den. Nu orkar jag inte ens tänka på att äta mer av den.

9 april 2018, 14:47
Medlem
Jag har inte ätit så mycket på några dagar nu, men idag föråt jag mig på helstekt kyckling (inte knyckling) med ugnsbakad sötpotatis och coleslaw på grönkål och kålrot plus ett äpple. Ingen efterrätt idag förutom några plommon lite senare.

9 april 2018, 23:22
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Varm lakritstårta med hallon och glass...oh my god.

Mhm, det blev ganska väldigt gott faktiskt -- inte för att skryta och så; det är bara ett enkelt konstaterande. :04:

CodeRedAlert skrev:
Jag lagade en grönsakssoppa igår som blev så god så jag förät mig på den. Nu orkar jag inte ens tänka på att äta mer av den.

Vilken var huvudgrönsaken?

9 april 2018, 23:27
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.