Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Märkligt hörselproblem 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Märkligt hörselproblem
.... som jag själv tack och lov slipper..

men jag tänkte fråga er andra om ni hört talas om det?


About Mats' hearing challenges and what is happening.... Lately for Mats the pitch can sound differently in both his ears simultaneously. For example, if you play a C on the piano, one of his ears detects the C while the other ear detects a D instead (at the same time) so he will hear TWO notes. And if he listens to music and changes the volume level on the speakers, the pitch can change as he adjusts the volume. Furthermore, one of his ears creates a delay, so he hears everything with a short, slap delay.

https://www.kickstarter.com/projects/804823372/morgan-agren-mats-oberg-cds-dvds-urgent-hearing-tr


28 mars 2018, 20:28
Medlem
Inlägg Re: Märkligt hörselproblem
Aldrig hört talas om.


28 mars 2018, 21:53
Medlem
Inlägg Re: Märkligt hörselproblem
Inte jag heller. Men en blind musiker... som får problem med hörseln.. Usch.


28 mars 2018, 22:16
Medlem
Inlägg Re: Märkligt hörselproblem
Oj, jobbigt läge.


29 mars 2018, 20:16
Medlem
Inlägg Re: Märkligt hörselproblem
Det kallas för Diplacusis när öronen tolkar en ton annorlunda när det gäller pitch och det märkliga är att jag har haft detta men det gick över för mig som tur var. När folk pratade så lät rösterna robotaktiga för man hörde 2 olika toner på samma gång vilket också störde mitt pianospelande då jag blev tvungen att lista ut vilket öra som hörde fel helt enkelt och sätta i en öronpropp i det örat. Säg att ena örat hör ett G medans det andra hör ett A då blir det kaos.


19 november 2019, 16:34
Medlem
Inlägg Re: Märkligt hörselproblem
Tinnitus kan bero på spänd muskulatur i halsen/nacken.
Massage och töjövningar kan hjälpa.


24 juni 2021, 19:18
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 


Som gäst saknar du privilegier.

cron