Ny tråd Svara på tråd  [ 136 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Nästa
Forumets framtid 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Forumets framtid
Tack för uppdateringen, Levitte.

Och en rodnande moderator måste bekänna att förutom en keff dator som hänvisar mig till mobilen just nu - ett för mig oerhört bökigt redskap - har jag min socialfobi + utmattningssjuka som gör att det tar många gånger mer energi än det borde att peta ens på andra aspergare. Så jag undrar ödmjukt om någon annan kan peta på Ufo...

22 oktober 2017, 23:25
Medlem
levitte skrev:
Hörni, för att återgå lite till planen, alltså flytt av forumet, som är huvudorsaken till att jag finns här...

Inget har faktiskt hänt ännu. Senast jag hörde nåt var i juni, och det handlade om att få till alla dokument för att domänen skulle byta ägare från Ufo till mig. Nånstans där hänger det ännu i luften, Ufo äger fortfarande domänen och utan att ha kontroll på den kan jag inte påverka så värst mycket annat, utan forumet fortsätter vackert att ligga hos Binero. Jag har heller ingen aning om till när platsen hos Binero är betald eller hur länge Ufo tänkt fortsätta betala den.

Men visst, jag har fulla rättigheter att göra ungefär vad som helst på Ufo's binero-konto, så att om tanken blev att jag som teknisk admin skulle in där och peta så kan det ju funka... men jag vet ju faktiskt inte om det är tanken, och då känns det inte helt enkelt att bara gå in och göra, jag kanske sabbar för Ufo?

Om nån kunde peta lite på Ufo och ta reda på vad han tänker sig så vore jag tacksam. Jag känner mest att jag hänger i limbo just nu...

Jag petar på ufo, genast. Förra gången jag och han diskuterade saken så strulade binero, och då var det väl samma trötthet som uppstod som förr...

Zombie skrev:
Tack för uppdateringen, Levitte.

Och en rodnande moderator måste bekänna att förutom en keff dator som hänvisar mig till mobilen just nu - ett för mig oerhört bökigt redskap - har jag min socialfobi + utmattningssjuka som gör att det tar många gånger mer energi än det borde att peta ens på andra aspergare. Så jag undrar ödmjukt om någon annan kan peta på Ufo...

Just den sortens trötthet, eller så. Men jag postar honom NU!

Edit. Mail till ufo är skickat.

23 oktober 2017, 12:00
Moderator
Tack Svante :09: .

23 oktober 2017, 12:41
Medlem
Var är du, UFO?

Bild

24 oktober 2017, 12:13
Medlem
Tack båda :-)

(och den där bilden gjorde min dag :-D )

24 oktober 2017, 18:16
Medlem
Savanten Svante skrev:
Jag petar på ufo, genast. Förra gången jag och han diskuterade saken så strulade binero, och då var det väl samma trötthet som uppstod som förr...

Jag är lagom insyltad, så jag vill gärna veta hur Binero strulade. Hade det att göra med överlåtelse av domänen? Det är liksom där det verkar ha fastnat. Om jag kan hjälper jag gärna till (jag har sysslat med sånt här förr, jag har varit i domänservicebranschen), men det kan jag inte göra om jag inte vet vad som händer.

(vill du hellre ta det privat så är det helt ok)

10 november 2017, 11:22
Medlem
Mitt strul med binero (inte den här sidan) är märkliga fel, en support där man får upprepa samma fråga 5 gånger för att få ett vettigt svar. Jag har kanske haft otur, men ufo pratar om samma saker ungefär..

Jag försöker peta lite till på honom.

11 november 2017, 01:00
Medlem
Tack.

Allt som faktiskt behövs är att domänöverlåtelsen går igenom, därefter kan jag ta över kommandot.

12 november 2017, 16:03
Medlem
Ett alternativ är att låta aspieforum.se dö och låta forumet återuppstå under annan domän, t.ex. aspieforum.net.

Om det låter som en bra idé så kommer jag nog att göra det snart, och låta aspieforum.se bli en s.k. redirect, som också berättar om flytten, så att det kan få synas i några månader och alla har en chans att hänga med.

Det är bara en lös tanke än så länge, men hur låter det?

14 november 2017, 07:19
Medlem
Funkar för mig!

14 november 2017, 12:36
Ny tråd Svara på tråd  [ 136 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.