Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: "Baby, you can spray honey on my breads any time."
Zombie skrev:
Mörk choklad med spaghetti och tomatsås? Burksardiner i tomat med mörk choklad? Passar det verkligen?

Jag har använt tomater i chokladtårta, vilket passade bra, så jag är ganska säker på att även det omvända fungerar ("choklad i tomattårta"). Det sistnämnda får jag väl ta på mig att testa vid tillfälle.

Citera:
Inget igenkorkat munstycke ens?

Nej, inte ens det. Jag gör rent flaskan ordentligt efteråt, men annars kanske munstycket skulle täppas igen efter ett tag!? Det är dock inget jag planerar att testa.

Citera:
Baka något ätbart typ tunn-/pitabröd i lämplig form och storlek och sätt upp det som tratt runt sprutstället (eventuellt stagat utifrån med lämpligt hopsatta blomsterpinnar eller vad vet jag) så har du mellanmål medan du väntar på det som egentligen skulle besprutas? (eller vsb: [det] vilket skulle besprutas.)

Det är en idé.

17 oktober 2017, 22:26
Medlem
Inlägg Re: Mattråd!
Har skördat en del chili nu. Klippt den i bitar och fryst in det som inte hamnar direkt i grytan. Tror den ska torkas i ugn och sen mortlas!

19 oktober 2017, 00:48
Medlem
Savanten Svante skrev:
Har skördat en del chili nu. Klippt den i bitar och fryst in det som inte hamnar direkt i grytan. Tror den ska torkas i ugn och sen mortlas!

Det går alldeles utmärkt att använda fryst chili i matlagning.
Att använda den "färsk" från frysen alltså utan tillagning kan upplevas vattnig.

19 oktober 2017, 22:45
Medlem
både chiliplantorna och paprikorna tror inte på att det är oktober, fast dom bor på balkongen, nu växer dom som fan. Trodde jag skulle få frukt i sommar.. :)

20 oktober 2017, 00:33
Medlem
Hur går man tillväga för att få sitt rivjärn vässat?

29 oktober 2017, 12:19
Medlem
Problemet är att mjuka varor som till exempel apelsin ofta är svåra att riva, men det fungerar bättre på de ställen där apelsinen råkar vara lite hårdare, så det kanske inte är rivjärnet som är för slött, utan bara apelsinen som är för mjuk. Hmmm, man kanske kan frysa apelsinen innan, men då måste man verkligen vara ute i god tid och planera sin rivning.

29 oktober 2017, 12:33
Medlem
...eller man kanske kan komprimera/pressa ut bara själva kontaktytan med fingrarna!?

29 oktober 2017, 12:39
Moderator
Savanten Svante skrev:
både chiliplantorna och paprikorna tror inte på att det är oktober, fast dom bor på balkongen, nu växer dom som fan. Trodde jag skulle få frukt i sommar.. :)

Brukar inte växter vara genetiskt inställda på det årsklimat de kommer från? Björkars lövcykel är det i alla fall.

29 oktober 2017, 13:26
Medlem
Jag har varit ledig från internet ett tag och gjort en del annat, bland annat bakat en massa kul (bullar med vaniljkräm, semlor, mazariner, LCHF-bollar med lakrits, lakritskolasnittar och hallonbiskvier) och lagat diverse nya maträtter. Hallonbiskvierna (mandelbottnar med hallonsmörkräm doppade i choklad smaksatt med lakritspulver och garnerade med dito granulat) var klart bäst medan LCHF-bollarna definitivt var sämst (vilket till viss del kan ha berott på att jag glömde ha i socker...). Nästa bak blir en lakritschokladtårta med lakritsglasyr och kokos samt vispad grädde.

21 mars 2018, 00:41
Medlem
Snart dags för några tillrättalagda bilder från mitt perfekta liv: Jag har börjat förbereda en alldeles speciell tårta.

22 mars 2018, 11:20
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.