Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
asponomen skrev:
carl skrev:
jag har börjat drömma igen...

Vad har du börjat drömma igen, Medlem carl ?

drömmar

6 juli 2010, 01:25
Medlem
Drömmer om drömmar på natten dagdrömmandes

6 juli 2010, 05:40
Medlem
I nattas drömde jag att jag var ute och vandrade med en kompis på en smal liten beigedammig grusväg. Vi kom förbi en byggnad med balkonger ut mot vägen och på en av dem stod Kristdemokraternas partiledare (Göran Hägglund) och siktade upp i träden med ett gevär som hade en ovanligt lång, men finkalibrig pipa. Jag stötte till kompisen i sidan och sade att "nu är Göran Hägglund ute och skjuter igen" och pekade. Vi skrattade åt det hela och vandrade vidare. Göran hissar upp sin balkong och jag ser att det är mig han siktar på [han kanske trodde att jag tillhörde den där gruppen av overkliga människor (typ genusteoretisk kulturelit), som han brukar tjata om...]. Inget händer, men jag blir ju lite orolig och hittar till slut ett träd att gömma mig bakom. Då kommer Göran åkandes på vägen i sin balkong (den kan uppenbarligen fungera både som hiss och vägvehikel) och börjar bortförklara saken [jag kommer tyvärr inte ihåg vad han sade].

8 juli 2010, 11:05
Moderator
Låter ju rentav som en sanndröm, i bemärkelsen säger mer om Göran Hägglund än om den drömmande... :lol:

8 juli 2010, 14:08
Medlem
:mrgreen:

8 juli 2010, 16:15
Medlem
Jag drömde om ett rött hus med vita knutar, fast det var ingen söt liten stuga utan en stor herrgård, där det hände en massa bisarra saker.
Sedan var det ett hisschakt där jag fastnade på något sätt, det var lite mardrömsaktigt allting.

14 juli 2010, 14:21
Medlem
I min dröm inatt var jag omväxlande en variant av mig själv och en kvinnlig bekant som jag litegrann ser upp till för bla. hennes enorma sociala begåvning.
När jag "var" min kvinnliga bekant så skulle jag träffa min psykolog för en psykoterapisession. Det slutade med att vi hade sex.
Samtidigt var jag även denna andra variant av mig själv och gick och badade i en bassäng med en massa andra tjejer och på något sätt höll jag samtidigt koll på denna andra version av mig som knullade med psykologen. Väldigt märkligt.

Omklädningsrumsmiljö och trånga, små rum samt en bassäng med onaturligt blått klorvatten.
Påklädning och avklädning samt en skäggig äldre psykolog.
Två personligheter i ett, avdelade i två olika kroppar som båda var jag.

Drömde även att jag blev inlagd på en avdelning jag IRL jobbar på, häromnatten. Av någon anledning ville jag gärna stanna kvar fast det samtidigt kändes helt fel. Kollegorna avlöste varann och satt på min sängkant. Där var budskapet helt klart iaf. ;)

Men den här sista nattens dröm fattar jag inte riktigt vad den vill mig.

20 juli 2010, 13:54
Medlem
"Knulla" är ett väldigt fult ord.
Fick lite ångest över att jag skrev det i mitt tidigare inlägg.
Men ibland är det den rätta benämningen på den aktivitet som pågår.
Det beror helt på.

Det var i varje fall ett befogat uttryck för att beskriva det som hände i min dröm.

Eller så har jag fått Tourettes.

20 juli 2010, 17:12
Medlem
CodeRedAlert skrev:
"Knulla" är ett väldigt fult ord.
Fick lite ångest över att jag skrev det i mitt tidigare inlägg.
Men ibland är det den rätta benämningen på den aktivitet som pågår.
Det beror helt på.

Det var i varje fall ett befogat uttryck för att beskriva det som hände i min dröm.

Eller så har jag fått Tourettes.

Jag tycker du verkar må bra, spontar och har dig, C.R.A.!
Tourettes tror jag inte du håller på att utveckla vad jag förstår.
Mer då en småavvikande bräcklighet för ett användande av små-asociala
ordförstärkningar: detta 'k....a' du använde är ju trots allt numer ett
närmast svenssonkommunikativt och vanligt ord; dess valör nästan urvattnad år 2010.
Själv har väl jag då också nån kategori av begreppsanvändarTourettes...
med mina opassande, konstiga och oförståeliga genre-abstraktioner titt som tätt...
...eller också håller jag på att, på denna ämnestråd..., fånga drömmen om att kunna språka...

20 juli 2010, 23:52
Medlem
Vad drömmer du om på nätterna asponomen?

Inatt drömde jag helt mystiska drömmar igen.
Hade hand om en pytteliten, brun bebis som ändå var väldigt utvecklad och kunde prata till och från. Men hon var så liten så det var svårt att få ett bra grepp om den lilla, hala kroppen. Hon såg dock väldigt förnöjd ut mest hela tiden.
Mamman stod bredvid och höll ständig koll på mig så att jag inte skulle råka tappa hennes bebis i golvet. Ett tag lade jag ifrån mig henne på soffkanten och då var det nära att hon åkte ner men jag hann i sista stund rädda henne. Mamman såg inte glad ut. Jag låtsades att jag inte såg det.

Sedan var det en ung kille som fattade tycke för en väldigt mycket äldre, gråhårig dam. De sov i samma säng i vardagsrummet och den äldre damen betedde sig väldigt ohämmat och skamlöst. Vi var flera runt omkring som såg på och skämdes lite å hennes vägnar. Hon ignorerade det.

Det var en hel hoper med folk med i drömmen i den här lägenheten som allt utspelade sig i.

21 juli 2010, 13:06
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 97  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.