Re: Att kunna fungera som sig AS-själv ...
Intressant, rdos!
Jag kan berätta att det var precis ibörjan av 2000-talet s.a.s....-och Den du nämner,
T.Kn., var faktiskt en av de 5st, s.k. föreläsarna(!) Själv bodde jag inte i Norpan,
utan minns att jag gick upp 06:00 en lördag morgon, åkte bil ner dit för en s.k. heldag där...
Och vad kan man säga i övrigt? De 5 berättade om sina liv i och med AS etc. Alla 5 uppfattade
jag märkligt nog som väsensskilda mig, men ändå inte på nåt halvobskyrt sätt...;
minns lite att en av de 5 var en sorts nästan AS-karikatyr med 1981-datorglasögon och med webdesign som sitt livsprojekt (han hade f.ö. noll ögonkontakt utåt och rörde sig lite uppseendeväckande på scenen där) Den här Take (Artistnamn?) var väl då ca 27-28 år, och extremt stasad mest hela tiden (egentligen inte annorlunda, konstig, onormal, iögonenfallande alls ändå/ han såg HELT vanlig ut!) Grabben berättade om sitt liv: som i dagens termer skulle kunna översättas med att hans dagliga verksamhet ungefär skulle motsvara att vara huvudspindel för hela Båstadsveckans partaj-ande...
Nåväl...vi besökare och tillresta åskådare-deltagare hade möjlighet att via en mikrofon ut i högtalare där i den stora aulan kunna ställa frågor till AS-föreläsarna (med AS m.a.o-) och nån
sorts eventvärd om jag minns rätt.
Om jag inte var OFF före så blev jag förpassad ett OFF-läge rätt omgående!
Okej att detta med metaforik ( och det lite mer okända metonymi) är en stor del av min intressesfär, på ett extremteoretiskt plan då och det i sin tur med närmast överteoretisk symbolik etc. ;, men att det skulle bli så galet, allmänt oförståeligt och typ anstötligt detta med min direkta exakta fråga var och är för mig lätt bisarrt och utvecklingsiIroniskt(!)
Jag tycker än idag att det behöver talas och luftas mer om detta med 'AS och språklig symbolik, tankeretoriska figuruttryck i kommunikationen etc. osv'!
Men inte där inte, eller f.ö. på ett antal andra s.k. AS-ställen i historien heller , såsom Misa
och liknande "privata av socialtjänsten betalade verksamheter". Le Catastrophique!!
Någon här som har liknande erfarenheter-eller andra, tvärsom kanske etc.?