Ny tråd Svara på tråd  [ 136 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Nästa
Forumets framtid 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Forumets framtid
Zombie skrev:
Roligt att höra av dig, Ufo.
(När jag nu inte orkar leta aktivt på nätet…)
Inte tror ni väl att jag bytt ut er mot ett annat nät-tillhåll. :01:

Jag har bara lämnat datorn och försökt leva ute i verkligheten. För att komma ut och få lite ljus av en sol, som dock mest lyser med sin frånvaro.
Det har gjort underverk med fysiken och det allmänna måendet, men jag har tänkt på er också.

10 juni 2017, 13:31
Moderator
Nä, jag trodde inte att du fanns på nätet, Ufo. Jag trodde att du just satsade på ett liv afk. Härligt att höra att du mår bra! :D

10 juni 2017, 23:20
Moderator
Bara på nätet trodde inte jag heller att du fanns. Men du hade ju en del projekt sist, där också.

Instämmer annars med Inco.

11 juni 2017, 00:00
Medlem
Zombie skrev:
Bara på nätet trodde inte jag heller att du fanns.
Jag provade Fejsbok ett litet tag, men där var t.o.m ens goda vänner skadade av de narcissistiska spelreglerna.

Jaga likes får dom göra utan mig.

11 juni 2017, 17:33
Medlem
*förmodligen ganska skyldig*

11 juni 2017, 22:45
Moderator
Apropå migrationen. Möjligen ett lyxproblem, men eftersom det kan vara en lättfixad bug för allt vad jag vet (ingenting):

min Firefox-läsare sätter min Mac i kokning när jag skriver inlägg här. Fläkten börjar varva av sig själv efter några rader, och det ska det mycket till innan en Macfläkt gör. Nu brukar inte Firefox gå ihop med Mac (jag använder den ändå som den ofta minst dåliga av olika skäl), men ändå.

(Gav en annan teknisk synpunkt här: http://aspieforum.se/viewtopic.php?p=98783&sid=d2ba4da22532e00672074934a28ef62b&sid=d2ba4da22532e00672074934a28ef62b#p98783)

11 juni 2017, 23:14
Medlem
Zombie skrev:
Apropå migrationen. Möjligen ett lyxproblem, men eftersom det kan vara en lättfixad bug för allt vad jag vet (ingenting):

min Firefox-läsare sätter min Mac i kokning när jag skriver inlägg här. Fläkten börjar varva av sig själv efter några rader, och det ska det mycket till innan en Macfläkt gör. Nu brukar inte Firefox gå ihop med Mac (jag använder den ändå som den ofta minst dåliga av olika skäl), men ändå.
En fläkt som börjar varva brukar betyda att grafikkretsarna får jobba extra.
Men jag kan inte komma på vad som skulle orsaka det vid postningen.

11 juni 2017, 23:20
Medlem
Firefox på mac= fläkt som fan ibland vid ologiska tillfällen, iaf på min mac. ca 5 år gammal bärbar. Kör chrome numera när jag kör mac.. på linux oxo faktiskt.

11 juni 2017, 23:29
Moderator
Ufo: tack för eftertanken i alla fall.

För att undvika ev. missförstånd: det sker inte vid själva postningen, utan medan jag skriver i skrivrutan. Jag kan inte erinra mig någon annan skrivruta på nätet som har betett sig så, inte heller här på forumet tidigare (och inte ens med Firefox). Det är därför jag misstänker forumvaran.

Fast eftersom jag inte har skrivit mycket här på så länge kan jag inte säga när det började.

Svante: min är ca. 8 år gammal, bärbar. Stämmer bra om Firefox. Kan intyga att processorn faktiskt blir het också, eftersom jag har termometer igång på den.
Kanske skulle prova Chrome, men Google sägs innebära extra risk för diverse övervakning och den hade också andra olägenheter sist jag provade som jag inte kommer ihåg.

11 juni 2017, 23:33
Medlem
Zombie skrev:
Ufo: tack för eftertanken i alla fall.

För att undvika ev. missförstånd: det sker inte vid själva postningen, utan medan jag skriver i skrivrutan. Jag kan inte erinra mig någon annan skrivruta på nätet som har betett sig så, inte heller här på forumet tidigare.
Det är åratal sedan som det skedde förändringar av forumkoden som skulle kunna påverka det där.
Men jag har ett litet minne om att templaten buggade ibland, kanske mina fix där blev ofullständiga.

När du skriver:
Har du någonting på skärmen öht som hoppar och flimmrar?

11 juni 2017, 23:39
Ny tråd Svara på tråd  [ 136 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.