Ny tråd Svara på tråd  [ 136 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Nästa
Forumets framtid 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Forumets framtid
Ni gör vad som behövs. Ett par dar kan man vänta. :)

4 juni 2017, 15:32
Moderator
Savanten Svante skrev:
Ni gör vad som behövs. Ett par dar kan man vänta. :)

Ja, det var bättre sagt än vad jag kunde.

4 juni 2017, 15:40
Moderator
Bild
Nu funkar det igen. Och jag har inte märkt några dagars nertid?
Och den blev mindre än originalet, i alla fall hos mig. :01:

Spoiler! :
Undrar förresten vad "I ma" betyder på standardkinesiska. "Ma" (med en av deras fyra ordmelodier) lär (säkert bland annat) betyda "häst". Vill kineserna öva oss i språket? :04:

6 juni 2017, 14:23
Moderator
Flytten har inte skett än. Antingen var det något tillfälligt eller så fixade Ufo det.

Flytten sker ev nästa vecka, alltså v 24. Om så är fallet kan det bli ett par - några dagar som forumet ligger nere. Tester har iaf indikerat att det kommer att funka, peppar peppar.

7 juni 2017, 22:38
Medlem
Nu under kvällen så gjorde jag (äntligen) lite tester med ett par enkla script, och det visade sig att jag kunde tanka hem fullständiga dumpar av hela databasen, så att nu har jag en backup av rasket.

Jag ska bara synka med Ufo gällande överlämning av domännamnet så är jag helt på banan. Just den där överlämningen tar några dagar och behöver några manövrer, både från min och Ufos sida. Under tiden ska dock forumet kunna fungera smärtfritt.

Såhär vid närmare eftertanke vete tusan om det blir särskilt mycket nertid, faktiskt. Går det som jag planerar blir det ytterst lite av det slaget.

7 juni 2017, 23:32
Medlem
yey!

8 juni 2017, 07:29
Site Admin
Då verkar det som att forumet äntligen får en ny kapten.
Jag hoppas och tror att skutan kommer navigeras vidare så länge ni har glädje av den.
Bara för att spara på framtida huvudvärk till er nya admin(levitte) så ges han alla rättigheter nu innan flytten.

8 juni 2017, 17:49
Medlem
Nina letar ufo

Spoiler! :
Bild

8 juni 2017, 18:03
Moderator
Roligt att höra av dig, Ufo.
(När jag nu inte orkar leta aktivt på nätet…)

8 juni 2017, 20:02
Moderator
Saknar dig, Ufo. Live long and prosper... Eller vad man säger.

9 juni 2017, 02:40
Ny tråd Svara på tråd  [ 136 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.