Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Incognita
Moderator
|
Re: Forumets framtid
Det stämmer nog bra det. Han är gammal i gemet. Stacken kanske?
|
14 april 2017, 16:58 |
|
|
nallen
Medlem
|
Sannolikt. Jag var med i en annan förening. Jag tror att vi varit på samma VAX-kalas för ett decennium sen...
|
14 april 2017, 18:48 |
|
|
levitte
Medlem
|
Hmm, borde vara två decennier sen... det var ju väldigt mycket VAX under 90-talet. Jag var med i Stacken främst (för att, well, Stockholm och KTH), men även med i Ctrl-C i Linköping (för att, well, VMS!), och har hunnit hälsa på hos några andra föreningar under den tiden... Men om det inte var Stacken skulle jag tro att det kan vara Ctrl-C. Just Ctrl-C gjorde sig ju kända för VMS (och VAX) och för en del fester.
-----
För den som undrar eller bara vill veta. VAX är en dator, de jag hanterade var mest kylskåpsstora eller större, VMS är det operativsystem som normalt körs på dem. Stacken och Ctrl-C är datorföreningar knutna till högskolor och universitet (Stacken är knuten till KTH, Ctrl-C till Linköpings universitet)
|
15 april 2017, 13:51 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
Ljudkort till en sån: ÖronVAX.
Hur går det med förflyttningen?
|
29 april 2017, 20:24 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
|
2 maj 2017, 16:31 |
|
|
Zombie
Moderator
|
För att tillsvidare skriva ner det någonstans innan jag glömmer det igen:
ett tekniskt forumfel hos mig (Mac, aktuellt OS) är att permanentinloggning inte har funkat på länge (åratal?). Ett liknande jag upptäckte nyss är att jag automatiskt loggas ut när jag har sökt på ett ord och sedan raderar det ordet ("&hilit" och följande) från nätadressen.
|
8 maj 2017, 01:30 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Vad bra att du säger till, Zombie. Jag har vidarebefordrat det till Levitte. Han har redan själv klagat över att han blir utloggad.
Överföringen av databasen har ännu inte skett. Annat har kommit emellan. Saker som skall testas har ännu inte testats. Det är dock flera månader kvar till kontraktet med webbhotell skulle ha behövt förnyas, så av den anledningen är det ingen brådska. Däremot är det förstås lite trist att tekniska problem just nu får vänta på att åtgärdas.
Levitte låter hälsa att han ämnar göra en del tester den här veckan.
|
8 maj 2017, 08:40 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
testhest
|
8 maj 2017, 22:15 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Att det inte längre går att ladda upp bilder på forumet betyder tydligen att vi har slagit i något slags tak. Levitte är underrättad och förbereder en nödevakuering. Troligen kommer det att betyda att forumet kommer att ligga ner i några dagar. Det blir en större operation än vad vi hade hoppats på.
|
4 juni 2017, 15:01 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Fan också. (Försökte ladda upp nyss, adressen dök mycket riktigt inte upp i skrivrutan.) Okej. Håller tummarna. (Ligger inte hos Postimage förresten?)
|
4 juni 2017, 15:24 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|