Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Alltså, jag tänkte mest högt kring House. Det var inte riktat mot någon annan. Det stör mig helt enkelt lite att jag kan gilla karaktären i serien trots att han är ett så högrövat praktarsel mot människor. Jag tröstar mig med att det är fiktiva karaktärer som råkar ut för honom.

24 maj 2017, 13:20
Moderator
Schueberird skrev:
Zombie skrev:
Nu är trappspriten slut och jag måste ut och köpa ny.

Du kan få köpa lite av mig till kompispris. Jag dricker ju inte sprit själv, men säljer den gärna till andra (i god Reimersk anda (fast det kan också vara ett resultat av vad som gärna tagits i folkmun, eftersom jag inte kan hitta något belägg för det just nu; folkmyteristerna pläga gärna glappa med munlädret)) -- apropå hyckleri.

Ah, tack.

L. O. Smith, brännvinskungen på Reimersholme? Nykterist? Intressant i så fall. Och inte den enda liknande, även om det står still med namn. (Edit: Rockefeller, Soros, Gates är förstås några…) Ett visst socialt engagemang tycks han i alla fall ha haft.

"House" har jag inte sett så mycket av – en till av de där sakerna – men tänker alltid på "gå på huset". Apropå arsle till exempel.

24 maj 2017, 16:51
Medlem
Zombie skrev:
Matematiken säger att två negativa tar ut varandra.

Inte vid addition...

24 maj 2017, 19:22
Moderator
nallen skrev:
Zombie skrev:

Inte vid addition...

Attans också. Men det är väl därför negativa saker tenderar att samlas på en…
Jag tänkte inte så mycket, bara gammal skolkunskap som väl snarast avsåg fall som dubbla minustecken.

24 maj 2017, 19:51
Medlem
Zombie skrev:
L. O. Smith, brännvinskungen på Reimersholme? Nykterist? Intressant i så fall. Och inte den enda liknande, även om det står still med namn. (Edit: Rockefeller, Soros, Gates är förstås några…) Ett visst socialt engagemang tycks han i alla fall ha haft.

Villands härads hembygdsförening skriver om saken här (var de har fått uppgiften ifrån framgår dock inte):
http://www.bygdeband.se/bildgalleri/2498451/sverige/skane-lan/kristianstad/kiaby/kiaby/lo-smith-brannvinskung-fodd-i-kiaby/

Citera:
Samtidigt som spritexporten börjat blomstra under 1880-talet, har L O medverkat till att lägga grunden till Nykterhetsrörelsen och Arbetarnas ring. Han var själv nykterist och han värderade den svenske arbetaren mycket högt.

nallen skrev:
Zombie skrev:

Inte vid addition...

Som de kapitalister vi är sysslar vi förstås bara med multiplikation här; addition är ju bara sååå förlegat och nå't som bara vänsterkulturpkelitistpackextremister håller på med.

Incognita skrev:
Jag kommenterade videosnutten. Jag tycker att den är obehaglig. Ville du säga något med den?

Right, jag ville säga med den det som Zombie uppfattade att jag ville säga med den, så då är allt frid och fröjd.

24 maj 2017, 20:41
Medlem
Att han skulle ha varit nykterist får nog tas med en skvätt finkel.

24 maj 2017, 20:52
Moderator
Okidoke. Fine by me.

Då antar jag att det var i sin ordning att jag reflekterade introspektivt om själva klippet som den House-tittare jag är, helt frikopplat från er dialog.

24 maj 2017, 21:06
Medlem
Idag har jag upptäckt att expressen har mer rättstavningsprogram än korrekturläsare.

Bild

Kan vara så att blondinbella tappat synen också.

Spoiler! :
Det är förövrigt besvärligt att tappa synen, eftersom man inte ser är den svår att hitta igen.

24 maj 2017, 21:34
Moderator
:lol:

24 maj 2017, 21:44
Moderator
Schueberird skrev:
Att han skulle ha varit nykterist får nog tas med en skvätt finkel.

Okej. Fast det förekommer kanske? Förmodar att man också kan hitta köttproducerande vegetarianer om man letar? Och rent allmänt skitmatsfabrikanter som säkert äter mycket bättre själva och ser till att deras barn gör det. (Hörde om en amerikansk glassmagnat som en bit upp i åren fick veta vad som egentligen var i hans egen glass och tvärt slutade äta den. Tyvärr visste inte sagespersonen om han också hade gjort något åt sitt företag…)

Beträffande fack och sådant: javisstja, LO är ju uppkallat efter honom. Att jag inte tänkte på det! *slåsigförpannansmilis verkar saknas*

Apropå det: javisst ja, kanske ska tala om att "esprit d'escalier" inte har med sprit att göra, det var bara ett skämt, utan med espri, kvickhet, spiritualitet (i det ordets svenska betydelse, alltså inte den engelska av "andlighet"). Ifall någon skulle tro för mycket på vad man säger – sånt man aldrig vet.

24 maj 2017, 22:38
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.