Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Vad du säger är alltså att minst en av oss har hycklat ett jämn antal gånger och därför ingen gång eller att vi båda hycklat ett udda antal gånger och därför ingen gång: Ingen av oss har alltså hycklat såvida inte en av oss har hycklat ett jämnt antal gånger och den andra ett udda antal gånger.

24 maj 2017, 02:56
Moderator
Till Houses försvar är det bara fiktiva karaktärers känslor som han trampar på.

24 maj 2017, 09:21
Medlem
Vad är det du försöker säga?

Vad jag själv försöker säga är att jag gillade Zombies förklaring till kungsängsliljorna bättre än den gängse förklaringen och att jag inte hycklade när jag sade det.

24 maj 2017, 11:52
Moderator
Schueberird skrev:

Vad jag själv försöker säga är att jag gillade Zombies förklaring till kungsängsliljorna bättre än den gängse förklaringen och att jag inte hycklade när jag sade det.

Och jag som trodde att dutubsnutten hade mer
Spoiler! :
skämtsam
udd än så. Så jag svarade med udd. Vartåt vet jag inte om jag har lika klart för mig. Att inte veta sånt kallas "fantasi" och "öppenhet för olika tolkningsmöjligheter"… :P

24 maj 2017, 12:06
Moderator
Zombie skrev:
Så jag svarade med udd.

Ojämkad uddatalsmetod, skulle jag förstås ha skrivit.

24 maj 2017, 12:15
Medlem
Bättre är inte nödvändigtvis detsamma som bra -- om det är udd du vill ha. :04: Att din historia var bättre än den gängse folkmyten kanske bara betyder att den senare var väldigt dålig. *vässar pennan*

Sådärja, nu vet vi båda varken ut eller in... *stannar i dörröppningen* (varpå det på bägge sidor bildas en lång kö bestående av folk som faktiskt vet ut eller in, men inte tillåts praktisera denna vetskap)

Allvarligt talat dock så gillade jag din historia, vilket kändes lägligt att påpeka, eftersom jag inte var helt hundra på om du också var sur nu.

Senast redigerad av Schueberird 24 maj 2017, 12:45, redigerad totalt 1 gång.

24 maj 2017, 12:43
Moderator
Apropå trådämnet, i viss mån, har jag utsatts för sån där antiaspig krock mellan intryck som skapar disharmoni och som jag förstås inte för tillfället kommer på vad den heter med ett kortare namn. Namnet Lovaas, tidigare säkert Løvaas och ännu tidigare Lauvaas, låter ju trevligt nog. Föreställer man sig dessutom en norsk gammal gård på den lövträdsbevuxna åsen kan man gå där och njuta av timmersniderier och bonader och koka kaffe i peisen. Åtminstone när man inte tänker på hur folk fick slita och så vidare. Men det är inte vad namnet står för numera…

24 maj 2017, 12:43
Moderator
Schueberird skrev:
Allvarligt talat dock så gillade jag din historia, vilket kändes lägligt att påpeka, eftersom jag inte var helt hundra på om du också var sur nu.

Nu är trappspriten slut och jag måste ut och köpa ny. Men i mentimmen: roligt att höra och nej, jag är inte sur nu heller. Var dock inte säker på att inte du var det… ( :lol: åt situationen)

24 maj 2017, 12:46
Medlem
Zombie skrev:
Nu är trappspriten slut och jag måste ut och köpa ny.

Du kan få köpa lite av mig till kompispris. Jag dricker ju inte sprit själv, men säljer den gärna till andra (i god Reimersk anda (fast det kan också vara ett resultat av vad som gärna tagits i folkmun, eftersom jag inte kan hitta något belägg för det just nu; folkmyteristerna pläga gärna glappa med munlädret)) -- apropå hyckleri.

24 maj 2017, 13:00
Moderator
Schueberird skrev:

Jag kommenterade videosnutten. Jag tycker att den är obehaglig. Ville du säga något med den? För om du med den ville säga att du försökte vara snäll, så tycker jag inte att poängen gick fram riktigt. Berömmet i sig funkade mycket bättre i det avseendet, tycker jag.

Jag gillar serien House. Jag tycker att den är riktigt bra. Men i verkliga livet skulle jag inte släppa House nära mig. Hoppas jag. Däremot skulle jag uppskatta honom som läkare, om han bestämde sig för att ta sig an mina hälsoproblem. Då skulle jag svälja hans förolämpningar.

24 maj 2017, 13:04
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.