Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
...och så såg jag ett flertal kungsängsliljor också plus några enstaka vita.

21 maj 2017, 02:08
Moderator
Schueberird skrev:
...och så såg jag ett flertal kungsängsliljor också plus några enstaka vita.

Det var en sorglig kärlekshistoria mellan mandarinen Kung Seng, vars ätt förde lila baner, och klementinen Li Lia, vars ätt förde vita, som på grund av sin olika ställning inte kunde få varandra. När de ändå försökte var de tvungna att fara ända till Svitjod för att undkomma sina förföljare, ty Kung Sengs släkt var mäktig.

Vid Fyrisvall, som på den tiden var sankmark, klev de av båten och sökte en avskild plats för en stund – kanske den första sedan Kina – men så trötta var de och så leriga blev de att de inte väl hann lägga sig förrän de drogs ner i dyn. Fast vissa säger att deras samveten hann upp dem och fick dem att vilja sjunka genom jorden – ty vi är alla barn av vår tid och plats, inte ens i det vackraste slipper vi ifrån det. Andra håller före att de hade kunnat rycka upp sig ur dyn, men inte ville. Av dessa vill somliga tolka detta som en brist, andra som att de äntligen fann vila.

Till deras minne blommar kungsängsliljorna varje år och därför har de sin egendomliga teckning. Men de liljor som håller Li Lia för oskyldig, endast ett offer för den lömske Kung Seng av högre rang som i själva verket rövade bort henne, de blommar vita.

21 maj 2017, 02:31
Medlem
"Better love story than Twilight" skulle man kunna säga om man vore internetskadad, men det är man ju inte, så istället säger man "jag tror jag gillar den historian bättre än den andra jag läste om nå't slag mellan danskar och svenskar". :)

21 maj 2017, 10:52
Moderator
Schueberird skrev:
"Better love story than Twilight" skulle man kunna säga om man vore internetskadad, men det är man ju inte, så istället säger man "jag tror jag gillar den historian bättre än den andra jag läste om nå't slag mellan danskar och svenskar". :)

Man tackar. :) Särskilt som det kommer från en som själv kan skriva.
Ja, visst blir det litet tjatigt med bara dumme Schweden och danska skallar. Man hittade ju till och med en Buddhastaty på Helgö, så varför inte?

21 maj 2017, 13:41
Moderator
Ja, det var roligt att se Zombies litterära krumsprång igen.

Idag har jag skrivit på papper för att förlänga min tjänst i ett år.

22 maj 2017, 23:01
Moderator
Incognita skrev:
Ja, det var roligt att se Zombies litterära krumsprång igen.

Idag har jag skrivit på papper för att förlänga min tjänst i ett år.

Tack

och :16: :17: :peace:

23 maj 2017, 01:26
Medlem
yey för allt positivt!

23 maj 2017, 12:16
Moderator
Schueberird skrev:

Esprit d'escalier (trappsprit, jfr. trappistöl): försök inte förringa mig nu. Det gick till som jag skrev! Om Trump och alla andra konspisar vet hur det verkligen ligger till så vet jag som är mycket snällare.

23 maj 2017, 21:01
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=37bUL6wddYA

23 maj 2017, 21:57
Moderator

Bra. Matematiken säger att två negativa tar ut varandra. Hyckleri är negativt. Ergo logiken ba: två hycklerier tar ut varandra.

23 maj 2017, 23:42
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.