Ny tråd Svara på tråd  [ 136 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Nästa
Forumets framtid 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Forumets framtid
Nu är jag rädd för att forumet inte ska finnas kvar varje gång jag surfar hit.
:( :( :(

Terror.

Farväl alla. :09:

15 mars 2017, 18:36
Medlem
Alfred Schnittkes första stora konsert, fjärde och femte förflyttningen (Cadenza respektive Rondo (agitato)) passar bra att lyssna på medan vi tar farväl av forumet:
https://youtu.be/yaaRk0c-780?t=16m22s
https://youtu.be/yaaRk0c-780?t=18m54s

Farväl alla och envar!

16 mars 2017, 02:20
Medlem
Yumejis tema passar bra om man vill ha något lugnare:
https://www.youtube.com/watch?v=R9cqYY19-6w

Det är för övrigt musik till en utomordentlig film om förlorad kärlek som också passar utmärkt att ta farväl med.

16 mars 2017, 02:45
Moderator
Hjälper det på något sätt att jag har en pålitlig partner med egen server? Han är programmerare men kan inte just den här sortens kod.

23 mars 2017, 22:24
Moderator
Jag har skrivit till Ufo igen och frågat det. Vete katten om han läser. Någon som har en mer aktuell adress till honom?

23 mars 2017, 22:31
Moderator
Snälla Svante, inte försvinna härifrån också! :rav: :rav: :rav: :rav: :rav: :rav: :rav: :rav: :rav: :rav: Världen blir liksom inte densamma utan!

23 mars 2017, 22:34
Medlem
Zombie skrev:
Svante är vän med Ufo, och jag förmodar att han utgick från att det var allmänt känt bland oss (er) som fortfarande häckar här. Det utgick faktiskt även jag ifrån.

Jup. Ufo är en såndär riktigt gammal vän som jag har. Han bor en bit bort, (ute i skogen tror jag det stod i hans profil), men vi har rätt ofta kontakt.

Zombie skrev:
Och inte blir det bättre om Svante lämnar, eller att han har lämnat. Bra att du, Schubbe, förklarade dig, men jag förstår hans reaktion. Den kunde också ha varit min. Hade jag inte social fobi skulle jag skriva till honom med en vädjan eller något.

Jag är tillbaka. Fast bara lite.

CodeRedAlert skrev:
Nu är jag rädd för att forumet inte ska finnas kvar varje gång jag surfar hit.
:( :( :(

Terror.

Farväl alla. :09:

Det verkar kanske som det finns en lösning.

Incognita skrev:
Jag har skrivit till Ufo igen och frågat det. Vete katten om han läser. Någon som har en mer aktuell adress till honom?

Tror du hade en bra adress. :)

Incognita skrev:
Snälla Svante, inte försvinna härifrån också! :rav: :rav: :rav: :rav: :rav: :rav: :rav: :rav: :rav: :rav: Världen blir liksom inte densamma utan!

Jag är lite tillbaka. Men jag försöker lägga mindre tid på nätet. Det är svårt. Det är så vansinnigt lätt att fastna i reloadandet, speciellt på facebook. Har stängt min svanteprofil där, det blev bara en tidstjuv. Jag ska lägga mer tid på att få ordning på lägenheten, skriva bra saker och odla. Och LÄSA!

Bild

25 mars 2017, 10:17
Medlem
:08: :08: :08:

Vågar man vara försiktigt hoppfull? :19:

25 mars 2017, 13:38
Moderator
Ja, försiktigt.

Litar ni på en av mina partners som forumägare? Han har inte diagnos själv men har flera närstående med diagnos och tenderar att umgås med aspies när han får välja. Vi har tänkt bli gamla ihop, så det är ingen tillfällig bekantskap. Huruvida han har tänkt sig att vara admin också är lite oklart just nu, och jag vill inte pressa honom. Han är programmerare men är inte särskilt bekant med just den kod som forumet bygger på. Erbjudandet kommer med egen rymlig server, så vi kommer inte att behöva webbhotell. Han jobbar med Open SSSL för ett amerikanskt företag. Mest tyckte han att det lät väldigt onödigt att slänga hela forumet för att databasen var stor. När jag sade att det inte gick att flytta databasen av någon anledning så lyckades jag tydligen kicka igång något slags utmaningstänk. Han hävdar bestämt att det visst går.

28 mars 2017, 15:25
Medlem
:)

ja, det BRUKAR gå, saker och ting. Problemet är väl mest när man är psykiskt utmattad. Men är inte det ett problem så.. :)

Yey'ar lite försiktigt.

28 mars 2017, 19:54
Ny tråd Svara på tråd  [ 136 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.