Ny tråd Svara på tråd  [ 136 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Nästa
Forumets framtid 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Forumets framtid
Jag begär ingenting; jag ställer bara frågor, så att alla ska veta exakt vad som gäller innan eventuella beslut tas. Man skulle kunna säga att det är jag som är den här filmens katalysator: Jag ställer de dumma frågorna, så att andra slipper. ;)

Vad innebär det att herr Ufo ämnar "emigrera till annan plats": Är det relevant i sammanhanget?

21 februari 2017, 05:08
Moderator
Jag är ledsen men jag har inte fått fler svar. Jag har inte den kunskap som krävs för att tekniskt driva ett forum. Finns det någon här som har det och som skulle vilja ta över?

Jag är djupt tacksam för den stora insats som Ufo har gjort för oss under alla dessa år. Blir det någon insamling så bidrar jag gärna efter förmåga.

Jag kan tänka mig att betala medlemsavgift ifall någon annan vill driva forumet.

22 februari 2017, 10:15
Medlem
Savanten Svante skrev:
Schueberird skrev:
Alltså.. Ufo har stått för alla kostnader i alla år det här forumet har rullat. Nu har han inte energi mer, och du begär att han ska betala nån annan för att köra det vidare?

Om jag inte orkar med min gamla folkvagn utan skänker den till någon, så får de faktiskt tanka och försäkra den själva.

Om det är NÅT som ska göras ekonomiskt med det här forumet är väl i så fall en insamling till ufo som har haft det här stället rullande.

Aha, du menar att du skänker bilen och sedan begär du att mottagaren ska ersätta dig för alla utgifter bilen orsakade dig medan du ägde den... ;) Mmmm... bilanalogier på teh interwebz *dreglar*

Tack och hej!

22 februari 2017, 20:18
Medlem
Schueberird skrev:
Savanten Svante skrev:
Schueberird skrev:
Alltså.. Ufo har stått för alla kostnader i alla år det här forumet har rullat. Nu har han inte energi mer, och du begär att han ska betala nån annan för att köra det vidare?

Om jag inte orkar med min gamla folkvagn utan skänker den till någon, så får de faktiskt tanka och försäkra den själva.

Om det är NÅT som ska göras ekonomiskt med det här forumet är väl i så fall en insamling till ufo som har haft det här stället rullande.

Aha, du menar att du skänker bilen och sedan begär du att mottagaren ska ersätta dig för alla utgifter bilen orsakade dig medan du ägde den... ;) Mmmm... bilanalogier på teh interwebz *dreglar*

Tack och hej!

Schueberird skrev:
Ämnar herr Ufo fortsatt stå för de kostnaderna

Du missförstår avsiktligt nu, eller hur. I vilket fall, du har fått mig att slutligen hoppa av det här forumet, om sura påhopp är det enda som finns kvar.

Ang att ufo tänker migrera, så betyder det att han byter webhotel, i den mån han ska ha nåt webhotel alls. Nästa gång binero skickar en räkning så går alltså allt ned för gott.

Det går utmärkt att misstolka det här också, shubbe, men nu skiter jag i det här.

22 februari 2017, 22:00
Medlem
Savanten Svante skrev:
Det går utmärkt att misstolka det här också, shubbe, men nu skiter jag i det här.

Bild

23 februari 2017, 21:04
Medlem
Savanten Svante skrev:
I vilket fall, du har fått mig att slutligen hoppa av det här forumet, om sura påhopp är det enda som finns kvar.

Är det du som är Ufos ställföreträdande (tillika självutnämnda?) gråterska?

Det återstår inte mycket alls av det här forumet -- inte ens sura påhopp.

23 februari 2017, 21:37
Medlem
Jag ansluter mig till Incognitos linje i den här frågan.

28 februari 2017, 17:47
Medlem
Jag har, i stort sett, inget emot Ufo som person (min erfarenhet är att han inte så lätt tar åt sig av futtigheter som dessa och som admin får han gott tåla lite kritik), men som admin hade han kunnat vara lite synligare den senaste tiden och mer närvarande -- särskilt nu när forumet ska upphöra -- och bidragit med konkret och relevant information samt besvarat eventuella följdfrågor (istället för att låta mellanhänderna ta smällen). Att av en admin begära vad jag ser som en naturlig del av det att vara just admin är knappast något "surt påhopp".

Om jag inte minns fel startade Ufo forumet inte av några altruistiska skäl utan för att han ville lära sig mer om hur det är att, ur teknisk synvinkel, driva ett forum, men sedan, som en oväntad bieffekt av detta, råkade folk registrera sig och till och med stanna kvar, vilket Ufo inte tycks ha räknat med (vilket för övrigt är ett av skälen till att jag inte ska driva ett forum, men det är en parentes i sammanhanget).

Om Ufo (eller någon annan?) typ brinner för att -- ur både teknisk och social synvinkel -- fortsätta driva ett forum (till vilket jag är välkommen), men inte har råd, och därför ber om donationer, kan jag eventuellt tänka mig att bidra med en slant, men problemet är att det inte finns något som säger att det nya forumet skulle bli mycket aktivare än nuvarande forum är just nu, vilket gör att investeringen känns bortkastad (både för Ufos del och för egen del).

1 mars 2017, 11:15
Medlem
Naturligtvis kan även jag tänka mig att vara med och bidra ekonomiskt till forumets drift om det skulle hjälpa.

2 mars 2017, 21:13
Moderator
Jag kan också tänka mig att bidra ekonomiskt. Är också en sentimental jävel. Eller en "hoarder" som i brist på nu har svårt att kasta bort minnena av ett då som man kanske har gått i fällan att se i ett delvis förklarat skimmer.

Men det vore ju roligt om några ville ta över som har litet resurser att göra något, så att forumet åtminstone har några hår att hänga på och inte föga mer än en flint. (Detta inte sagt som betyg till er aktiva utan som bedömning av vad forumet som sådant hänger på sedan flera år.)

Jag har också förstått att det finns folk utanför som känner sig bortstötta av den interna atmosfär som ofrånkomligen blir med bara en handfull aktiva. Som man ju inte för den skull kan eller bör förbjuda att odla sin bekantskap. Svår ond cirkel att bryta.

Och inte blir det bättre om Svante lämnar, eller att han har lämnat. Bra att du, Schubbe, förklarade dig, men jag förstår hans reaktion. Den kunde också ha varit min. Hade jag inte social fobi skulle jag skriva till honom med en vädjan eller något.

Ledsen att Incognita ensam har fått bära det här problemet. Samtidigt orkar jag knappt vara närvarande här och jag känner mig skriftligt mutistisk. (Därmed inte sagt att Inco heller orkar.) Mitt moderatorskap byggde redan från början på förutsättningar som snabbt försvann och jag har inte fått mer ork eller tillförsikt, eller tilltro till min förmåga att kommunicera, eller kommunicera över nätet, under åren sedan dess.

3 mars 2017, 00:00
Ny tråd Svara på tråd  [ 136 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.