Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Gud är aspie! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Gud är aspie!
http://listen.grooveshark.com/#/s/The+Will+To+Whatevs+Book+Tour+And+An+Amazing+Boy+With+Asperger+s/2FdPHZ

Så det så! :)

15 juli 2010, 22:18
Medlem
Inlägg Re: Gud är aspie!
Allvarligt talat: mycket talar väl för att Jesus har Aspergers? I evangelierna står det på flera ställen att han ibland drog sig undan för att be. Dessutom blev Jesus vid ett tillfälle irriterad på en kvinna för att hon rörde vid honom. Jesus gjorde dessutom ett lillgammalt intryck som 12-åring. Kan ni nämna fler sätt som Jesus avvek på?

15 juli 2010, 23:04
Medlem
Han kanske var otroligt okänslig för smärta och överlevde korsfästningen av den anledningen?

:geek:

16 juli 2010, 00:06
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Han kanske var otroligt okänslig för smärta och överlevde korsfästningen av den anledningen?

Gud vad du är aspie!

16 juli 2010, 00:08
Medlem
Vad är det för speciellt med julen?

Att det föddes en karl som trodde att han var Gud !

Det händer ju hela tiden :lol:

16 juli 2010, 00:17
Medlem
asponomen skrev:
CodeRedAlert skrev:

Gud vad du är aspie!

Ja!

Jesus hade ett väldigt suspekt förhållande till skökan Maria(?) också, eller har jag fel? Undertryckt sexualitet/asexualitet kanske?

Vänta, måste läsa bibeln innan jag uttalar mig. Har faktiskt länge tänkt att göra det. Men den enda Bibel jag har är en suspekt variant.

Någon jag träffade som hastigast en gång menade att det här med att Jesus gick på vatten var en bluff, i själva verket var det bara hans ande som leviterade över sjön. Själv låg han och mediterade (onanerade?) i en närliggande buske.
Hon kanske hade rätt.

16 juli 2010, 00:44
Moderator
nastyboy skrev:
Allvarligt talat: mycket talar väl för att Jesus har Aspergers? I evangelierna står det på flera ställen att han ibland drog sig undan för att be. Dessutom blev Jesus vid ett tillfälle irriterad på en kvinna för att hon rörde vid honom. Jesus gjorde dessutom ett lillgammalt intryck som 12-åring. Kan ni nämna fler sätt som Jesus avvek på?

Hans kompromisslösa krav på sina lärjungar och efterföljare att lämna allt de hade för att helt följa hans fågelfria liv.

Han förbannade ett fikonträd så att det dog för att det inte bar frukt just när han ville ha den, vid en tid på året då det inte skulle bära frukt.

Han skövlade templets marknadsplats utan en tanke på vad någon annan än han själv kunde tänkas ha för bild av saken eller vad månglarna skulle leva av.

16 juli 2010, 01:47
Medlem
Han finns inte.

16 juli 2010, 06:03
Moderator
Eftersom Jesus finns i alla, åtminstone mig, godtar jag inte när forumet lägger ner utan förvarning. Postar därför om ovanstående inlägg i färdigredigerat skick:

nastyboy skrev:

Hans kompromisslösa krav på sina lärjungar och efterföljare att lämna allt, för att inte tala om alla, de hade för att helt följa hans fågelfria exempel.

Hans bristande tålamod med provinsiell småskurenhet och med yttre gester utan innehåll (eller som han bestämde saknade innehåll, se nedan).

Hans oförsonliga hat mot fariséerna, som lär ha varit en rätt sympatisk rörelse.

Att han förbannade ett fikonträd så att det dog för att det inte bar frukt just när han ville ha den, vid en tid på året då fikonträd inte bär frukt.

Att han skövlade templets marknadsplats utan en tanke på vad någon annan än han själv kunde tänkas ha för bild av saken eller vad månglarna skulle leva av.

Att ta på sig all världens synder, men på ett arrogant sätt.

Att rida in i döden mot allas råd för att en personlig fix idé skulle bli fullbordad.

16 juli 2010, 12:31
Medlem
Timeless skrev:
Han finns inte.

Konstig "off-topic"-mening!

18 juli 2010, 01:45
Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.