Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Dödsmorskor 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Dödsmorskor
Behövs de?

Barnmorskor tar hand om födelsen men vilka tar hand om döden egentligen? Den borde vara lika prioriterad som födelsen, så smärtfri och angenäm som möjligt.


30 juni 2015, 23:18
Medlem
Inlägg Re: Dödsmorskor
Palliativ vård finns i alla fall som benämning, men om utövarna har någon särskild titel vet jag ej. Jag passerade för övrigt en enhet för detta i ett naturskönt område som jag nyligen besökte under en av mina långpromenader.


25 augusti 2015, 18:32
Medlem
Inlägg Re: Dödsmorskor
Ny tanke:
Inför aktiv droghjälp i slutet av livet istället för aktiv dödshjälp. Ingen vill ju egentligen dö (väl?) men däremot må bättre och så. Varför inte få testa alla droger som finns när livet ändå är slut och döden nästa? Och förhoppningsvis få ett fantastiskt slut på det hela, heroin overdose - kola vippen.

:?:


18 juni 2016, 23:12
Moderator
Inlägg Re: Dödsmorskor
Själv tänkte jag att jag skulle dö av strypsex på ålderdomshemmet. Tänkte att de skulle få något att snacka om i personalrummet. :04:


4 juli 2016, 01:57
Medlem
Inlägg Re: Dödsmorskor
:D

Kreativt men kanske mindre trevligt för ens efterlevande. Kanske ett tystnadslöfte från vårdpersonalen innan då.


9 juli 2016, 11:07
Moderator
Inlägg Re: Dödsmorskor
Äh, min son har humor, och vid det laget har han nog hört talas om strypsex, tror du inte? :04:

Jag tänkte för övrigt att inblandad partner skulle råka dö av någon hjärtåkomma samtidigt. Det skulle kunna vara det som orsakar dödsgreppet. Så då får vi somna in i varandras armar. :P


19 juli 2016, 21:02
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 


Som gäst saknar du privilegier.

cron