Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
Känner mig som en stor bluff som bara åstadkommit en bråkdel av vad jag borde, slösat på samhällets resurser och svikit dem som ställt upp som deltagare i mina studier. Självkänslan är i botten.


Jag är inte rätt person att avgöra om du i din arbetsgärning är en bluff eller inte, men jag kan inte se någon anledning till att du skulle vara en bluff; jag har snarare fått intryck av att du har ett genuint och brinnande intresse för det du forskar på och en stark vilja att förändra saker till det bättre samt att du troligen även innehar förbluffande kunskaper i ditt ämne. Du kanske ändå, trots allt det som talar för motsatsen, är en bluff, men det verkar inte särskilt troligt va', hörrö! :10:


22 januari 2016, 13:27
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Tack... Alltså, intentionen är seriös, givetvis. Kunskaperna är det inte heller något fel på. Det som kommer ut är briljant, säger folk. Jag bara lyckas göra allt i fel ordning och ostrategiskt och för långsamt så att det inte passar med systemet för hur saker normalt görs, och särskilt inte med hur systemet för meritering och finansiering ser ut, och så kommer det helt enkelt ut för lite publikationer. En del av det är att jag inte greppar tekniken, eller hinner glömma den mellan varven, så att jag inte kommer åt alla data. Eller så "hjälper" någon mig genom att ge mig filerna men så får jag dem i fel format (vi har inte samma program och jag har PC medan andra har Mac) och så törs jag inte påminna dem om det hur många gånger som helst, och plötsligt har det gått flera år. En del är att jag är osystematisk. En del är att andra lånar saker av mig och inte lämnar tillbaka. En del är att någon med auktoritet säger att något inte behövs och så litar jag på det och så visar det sig att det visst skulle ha behövts men sedan har det blivit för sent och då är det ingen annan som minns att jag sagt det tidigare utan då blir det plötsligt jag som missat att göra det, och det påverkar mina möjligheter att göra mitt jobb.


22 januari 2016, 17:13
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
Tack... Alltså, intentionen är seriös, givetvis. Kunskaperna är det inte heller något fel på. Det som kommer ut är briljant, säger folk. Jag bara lyckas göra allt i fel ordning och ostrategiskt och för långsamt så att det inte passar med systemet för hur saker normalt görs, och särskilt inte med hur systemet för meritering och finansiering ser ut, och så kommer det helt enkelt ut för lite publikationer. En del av det är att jag inte greppar tekniken, eller hinner glömma den mellan varven, så att jag inte kommer åt alla data. Eller så "hjälper" någon mig genom att ge mig filerna men så får jag dem i fel format (vi har inte samma program och jag har PC medan andra har Mac) och så törs jag inte påminna dem om det hur många gånger som helst, och plötsligt har det gått flera år. En del är att jag är osystematisk. En del är att andra lånar saker av mig och inte lämnar tillbaka. En del är att någon med auktoritet säger att något inte behövs och så litar jag på det och så visar det sig att det visst skulle ha behövts men sedan har det blivit för sent och då är det ingen annan som minns att jag sagt det tidigare utan då blir det plötsligt jag som missat att göra det, och det påverkar mina möjligheter att göra mitt jobb.

Och ingenting av det har med det vetenskapliga arbetet som sådant att göra. Som du har fått beröm för av storheter på fältet. Hade du varit en såndär excentriker med ostyrigt hår för något eller några århundraden sedan, som antingen förslösade sina adliga förfäders pengar som privatlärd i ett kaotiskt arbetsrum alternativt gårdshuslabb på sitt gods eller blev en av studenterna lika beundrad som karikerad legend på universitetet, och i båda fallen hade tjänsteandar till det världsliga, hade du nog klarat dig utmärkt.

Ett problem som vårt nuvarande samhälle ställer till med för fler än dig. (För det skulle man inte behöva återgå till tjänsteandar på det gamla sättet.)


23 januari 2016, 04:21
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
+1

Jag har lite vårkänslor!


27 januari 2016, 23:32
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jag har tvättstugan, så vansinnet är närmare än vanligt. :38:


1 februari 2016, 20:01
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Tvättstugerelaterat vansinne.
En helt relevant diagnos.

Jag är utmattad men på ett bra sätt, har skrivit rätt mycket och jobbat likaledes. Har varit på jobbintervju för ett nytt jobb också, i en helt annan bransch än nuvarande, det skulle vara skönt att testa något nytt. Eller nygammalt.

Har även tränat idag. Och nu måste jag sova om jag ska komma upp imorgon igen. Stilnoct is my friend, tyvärr. Men jag kanske lär mig att somna för egen maskin någon innan jag dör. Allt är möjligt.

HUR MÅR NI???


9 februari 2016, 23:22
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
TACK DET ÄR BRA!!!
:?

Alltså, jag pluggade in midi-devicen i datorn och musicerade ikväll. Och så har jag varit på gymmet. Och mått bra.


12 februari 2016, 00:23
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Vi har som typ lite asperger här va. :?


14 februari 2016, 10:06
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
:o
Nej!!!


;)


14 februari 2016, 12:00
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Har en svacka. Glapp i hjärnan eller nåt.


14 februari 2016, 15:22
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron