Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
:D Jag tror minsann att skrivarångest är närbesläktad med tentaångest.

Jag har också städat och plockat, jag är nog inte helt kry än för jag blev alldeles svettig.

9 januari 2016, 15:34
Medlem
Idag har jag sovit och vilat om vart annat. Och skrivit på fåniga forum.
Väldigt urlakad trots allt vilande, behöver vila ännu mer. I natt tänker jag verkligen sova. Knockad av stilnoct.

Imorgon tänker jag mig att det blir en tur till gymmet.
Och eventuellt storhandling för att fylla på matförråden.

11 januari 2016, 17:42
Medlem
Jag kom just på en intressant liknelse angående det att behöva verbal uppmuntran eller bekräftelse på något, till exempel kärlek: Jämför det med att behöva en kram (eller för den delen sex om man är böjd åt det hållet) då och då, men mötas med orden, efter att inte ha fått en kram på flera månader, "men vadå, vi kramades ju en gång när vi blev ihop, det ska väl minsann räcka? Då vet du ju redan hur det känns att krama mig, så, nej, det kan jag inte förstå att det skulle behövas igen."

Jag tror att det att få höra att någon, som man till exempel lever i ett kärleksförhållande med, älskar en, och också ha behovet att få höra det då och då, mycket väl kan jämföras med att få och också behöva upprepade kramar och inte bara en enda för all framtid sammanfattande kram. Om man jämför det att aldrig få höra att man är älskad i ett kärleksförhållande, men behöva det, med att behöva bli kramad, men aldrig bli det, så tror jag att det är lättare att förstå det förra (om man förstår det senare torde man också kunna förstå det förra och hur det kan påverka en människa). Att kramas kan ersättas med annat som man behöver inte bara en gång utan flera.

Då pratar jag alltså inte om mig själv (jag är ju inte i en sådan situation att jag kan förvänta mig något sådant) - även om jag, som jag märkt, råkar ha det förra behovet - utan om kärleksrelationer rent allmänt.

17 januari 2016, 11:43
Moderator
Vad var det svar på? :10:

Det är väl klart att de allra flesta behöver visad uppskattning i någon form mer än en gång? Jag brukar både krama mina älsklingar och visa min uppskattning verbalt regelbundet.

Dock kan jag ha svårt att hänga med i gulligullinflationen man ibland kan se t.ex. i sociala medier. Ibland känns det som att orden och emotikonerna slits ut genom att upprepas i oändlighet.

17 januari 2016, 12:08
Medlem
Incognita skrev:
Vad var det svar på? :10:

Det var ett svar på trådrubriken. Vad trodde du att det var svar på?

17 januari 2016, 14:35
Moderator
Jag tänkte att associationer brukar komma från något som tidigare har diskuterats. Så då funderade jag om jag hade missat något led. Jag har just deltagit i en intressant diskussion just om bekräftelse, och det här lät som att det skulle kunna vara del av en liknande diskussion. Jag kunde bara inte påminna mig om att vi hade haft en sådan här också. Jag var helt enkelt lite nyfiken på vad som föranledde tankarna.

17 januari 2016, 16:46
Medlem
Jobbat. Har redan gått och lagt mig, annars orkar jag inte upp imorgon...

21 januari 2016, 20:04
Medlem
Slängt skräp. Mycket skräp!

21 januari 2016, 22:54
Medlem
Incognita skrev:
Jag tänkte att associationer brukar komma från något som tidigare har diskuterats. Så då funderade jag om jag hade missat något led. Jag har just deltagit i en intressant diskussion just om bekräftelse, och det här lät som att det skulle kunna vara del av en liknande diskussion. Jag kunde bara inte påminna mig om att vi hade haft en sådan här också. Jag var helt enkelt lite nyfiken på vad som föranledde tankarna.

Mhm, coolt (/synkront?) sammanträffande.

22 januari 2016, 06:34
Medlem
Helgseminariet är avklarat.
Let the Writing begin.

24 januari 2016, 19:31
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.