Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Idag har jag ätit julbord. Gotttttt.

19 december 2015, 22:29
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Failat i vad?

Födelsedagspresent- och julklappsanskaffaning. På internet.

EDIT: Kinabeställningar är annars en paradgren... jag skulle nog gett fan i att försöka handla från Danmark.

20 december 2015, 18:29
Medlem
Fast det är väl inte att faila.
Nej. Det är det inte.

Jag hostar fortsatt, men gick iaf. ut idag med barnen och promenerade till centrum. Sedan har vi julat oss med pepparkakshusdekoration och knäckkok. Skönt att ha det gjort.

21 december 2015, 00:36
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Fast det är väl inte att faila.

Jag beställde saker som inte var som jag trodde och som därmed inte passade. Målet inte uppnått - alltså fail.

21 december 2015, 18:07
Medlem
Naaaw. Men en kram kanske räcker?

Jag har varit till hemska Mall of Scandinavia och flytt hem igen och sedan blev det gymmet. Och chips och guacamole...plus minus noll.

22 december 2015, 04:46
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Men en kram kanske räcker?

Det torde vid det här laget vara välkänt vad jag tycker om kramar.

22 december 2015, 19:08
Medlem
Get over it!!!

Vilken dag...

22 december 2015, 22:14
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Get over it!!!

Ska vi inte ha sex kan du gott hålla dig på minst 60 cm (virtuellt) avstånd.

23 december 2015, 17:04
Moderator
Varför varför varför väljer jag facebook över det här?! Min hjärna måste ha blivit snuttifierad. Den klarar numera bara att klicka på like och lägga ut foton på mat och söta katter. Men vardagstrivialiteterna är så mycket mindre banala här. De är spetsfundigt formulerade. Me likes. T.o.m. käbblet är roligare här.

Jag tror att det kan bero på något så fånigt som att jag på facebook bara behöver trycka på uppdatera så kommer det nya inlägg högst upp i flödet, utan att jag behöver klicka mig vidare. Jag är nog så lat. Hemska tanke!

Vad har jag gjort? Hm... Betalt räkningar och insett exakt hur körd min ekonomi är. Extremt körd. Uträttat diverse ärenden. Lagat pumpasoppa. Slagit in paket. Letat fram saker att slå in bland det jag har hemma. Bakat glutenfria saffransgrottor med lingon i. Tvättat. Lämnat katter och julklappar och foder och son till exmaken. Planerat logistik. Diskat en del av diskberget. Jagat rätt på ett försvunnet postpaket - julen är räddad, Doctor Who anlände i tid. Nu skall jag hem och laga tranbärssås och packa och röja undan och hämta tvätt och se om jag kan sanera min ekonomi.

23 december 2015, 21:21
Moderator
Idag har jag lyckats prokrastinera på det där duktiga sättet som andra jämt verkar lyckas med, det där ni vet när man städar och får en massa ärenden uträttade när man har en deadline. Jag brukar lyckas prokrastinera massor helt utan att göra andra nyttiga saker, men idag prokrastinerade jag på en högre nivå. Det måste väl ändå vara ett framsteg? Nu har jag iaf en ren lägenhet att sitta och ha skrivångest i, och jag har mat hemma, nyfrostad frys, diverse ärenden avklarade samt ren och sorterad tvätt (upphängd är den inte; jag har rationaliserat bort det där och sorterar istället tvätten i olika IKEA-kassar efter kategori).

8 januari 2016, 20:12
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.