Tack!
Jo, jag har redan bett närstående hålla koll på mig ifall jag blir otrevlig och oempatisk eller deppig utan att inse det själv. Fast... Jag har just insett att jag förmodligen redan haft depression ett tag utan att inse det, eller kanske snarare biverkningar av medicinerna som lett till orkeslöshet och initiativlöshet. Kanske kanske har jag vaknat upp lite.
Jahapp... Här lagas det mat, sent omsider. Jag skall servera den snart. Det blir pastagratäng gjord på rispasta med tomatsås, mozzarella, sparris och en massa färsk basilika. Tomatsåsen är något av en chansning, men jag har kunnat äta lite tomat och vitlök. Mozzarella är den enda ost jag tål.
Sedan skall jag packa sonens skolväska och röja i köket och försöka hålla efter här så att jag inte behöver skämmas ögonen ur mig när mina kärlekar kommer och grattar mig på 40-årsdagen senare i veckan. Jag skall skriva en inköpslista också, för firandet. Det är knepigt att baka utan vare sig gluten eller histaminer, men det går. Det skall bli ngt slags basic pavlovatårta med bär och grädde och en kokostoscakaka. Till middag blir det antingen kalkonbröst eller fansanbröst, potatis och en gräddig tranbärssås som jag hittat på själv och som är alldeöes vansinnigt god trots att den inte innehåller någonting som jag inte tål. Jag kan lägga upp receptet i mattråden sedan, någon gång när jag sitter vid datorn.