Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Nattform: oformlig, nej nej nej.


13 oktober 2015, 01:15
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Nallens haiku!

Jag mår som: ja. JA.


15 oktober 2015, 00:00
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Idag är en bra hackerdag.
Solen skiner, jag har ätit frukost (vad är klockan?) och nu ska vi iväg jag och minstingen för att jaga efter badskor och resväskor.


17 oktober 2015, 13:18
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Badskor var omöjliga att hitta. Men vi hittade en massa annat helt onödigt.

Formen är stressad och trött. Konstigt nog när allt är totalt upp och ner, ja då prioriterar jag träning i flera timmar.
Är det ett dåligt tecken?


20 oktober 2015, 00:08
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Bussen avgår om...2,5h.
Och jag har inte paaaaaaaaaackaaaaaaaaat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


20 oktober 2015, 22:27
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
2h 24min.


20 oktober 2015, 22:32
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Schueberird skrev:
Citera:
Har ni tittat på den där aspieserien på SVT, Mister Robot? Om en programmerarsnubbe. Den ska jag kolla på i natt som belöning efter sex i bokstavsform.


Nej, men jag kollade just på senaste avsnittet. Mmm, jag ska nog se nästa avsnitt också om jag bara kommer ihåg det.


Vilket jag inte gjorde - kom ihåg alltså (såg gjorde jag det inte heller, som en direkt följd av föregående). Vad har jag missat?


28 oktober 2015, 15:40
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jag missade också ett avsnitt men tittade på de två senaste. Den är lite långsam ibland, serien...inte riktigt så bra som jag tänkte mig.
Senaste avsnittet hade ett skrämmande slut. Men ifall du tittar så tänker jag inte avslöja mer än så. De fortsätter att försöka komma åt världsekonomin och omkullkasta allt typ iaf.

Jag har skrivit ca. sju meningar idag. Det går oerhört trögt framåt nu. Måste kanske ta mig ut ur hemkokongen och fylla på hjärnan med annat för att kunna fortsätta skriva? ÄR det så det fungerar?


3 november 2015, 17:51
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jag tog till flaskan och klämde fram ett antal rader till igår, nu har jag huvudvärk. Det blir nog ingen försupen författare av mig i varje fall. Men det gick faktiskt att komma ur skrivkrampen med lite körsbärslikör...urk. Aldrig mer att jag dricker det iaf.


4 november 2015, 13:19
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Hmmm, nja, försupen författare är nog inget ideal värt att eftersträva. Just sayin' :10:

Dagen började med att jag vaknade ur en egentligen inte så underlig dröm, men rätt underlig ändå, som på något sätt lyckades sammanfatta samtliga mina motstridiga känslor kring det där ämnet som så många behandlat, men ingen lyckats förklara. Några sekunder efteråt hörde jag konstiga ljud ute i vardagsrummet, men det förstods snart som varande mobilens morgonlarm som gått igång, så det var bara att åla ut och klättra upp på brivdrosket. Efter genomförd morgontoalett bar det av ut i köket för en välbehövd påminnelse om hur mycket godare hasselnötter blir när man rostar dem. Föregående kvälls ämnesdubier omsattes i en orädd omtolkning av traditionella gameplaymekanismer, vilken skrevs ner innan jag resten av dagen råkade göra klart en låt (och kliva ett steg närmare min dröm om bräjkkår).

Omtolkningen var alltså ingen stor ändring, utan just en omtolkning - om än med vissa smärre justeringar av storyn och en trevlig liten slakt av inte bara en utan två halvkomplicerade mekanismer som i och med omtolkningen visade sig onödig. Den spelare som inte bryr sig om att
skåda ner i djupet
kommer aldrig kunna få det bästa slutet, men kommer fortfarande kunna både ha nöje av spelet och avsluta det. Det är lite som en roman av en viss Monsieur Queneau.


5 november 2015, 02:13
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron