Hmmm, nja, försupen författare är nog inget ideal värt att eftersträva. Just sayin'
Dagen började med att jag vaknade ur en egentligen inte så underlig dröm, men rätt underlig ändå, som på något sätt lyckades sammanfatta samtliga mina motstridiga känslor kring det där ämnet som så många behandlat, men ingen lyckats förklara. Några sekunder efteråt hörde jag konstiga ljud ute i vardagsrummet, men det förstods snart som varande mobilens morgonlarm som gått igång, så det var bara att åla ut och klättra upp på brivdrosket. Efter genomförd morgontoalett bar det av ut i köket för en välbehövd påminnelse om hur mycket godare hasselnötter blir när man rostar dem. Föregående kvälls ämnesdubier omsattes i en orädd omtolkning av traditionella gameplaymekanismer, vilken skrevs ner innan jag resten av dagen råkade göra klart en låt (och kliva ett steg närmare min dröm om bräjkkår).
Omtolkningen var alltså ingen stor ändring, utan just en omtolkning - om än med vissa smärre justeringar av storyn och en trevlig liten slakt av inte bara en utan två halvkomplicerade mekanismer som i och med omtolkningen visade sig onödig. Den spelare som inte bryr sig om att
skåda ner i djupet
kommer aldrig kunna få det bästa slutet, men kommer fortfarande kunna både ha nöje av spelet och avsluta det. Det är lite som en roman av en viss Monsieur Queneau.