Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
|
Sida 1 av 1
|
[ 9 inlägg ] |
|
Nån annan som kör "alternativa" operativsystem?
Författare |
Meddelande |
Savanten Svante
Medlem
|
Nån annan som kör "alternativa" operativsystem?
Själv kör jag just nu linux. Ubuntu, för att vara exakt.
Och laddar hem free BSD, för det är jag lite nyfiken på!
Linux är närmast känslomässigt för mig. Det är ... varmt och lixom mjukt i kanterna!
|
30 juni 2009, 20:41 |
|
|
Starchild
Medlem
|
Re: Nån annan som kör "alternativa" operativsystem?
Har kört BeOS, tyckte mycket om det men det gick ju i graven, sen har jag kör QNX, också bra men dåligt med roliga program för det. Så nu kör jag Windows 7, bättre än Vista faktiskt.
|
2 juli 2009, 16:33 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
7an är det bästa microsoft har släppt på länge.. eller ja, släppt är det ju inte, men jag har testat betan, och den var över förväntan! Snyggt som vista, snabbt som xp! Nån hade lyckas mecka in 7an i en pII !
|
10 juli 2009, 04:45 |
|
|
Frylmark
Medlem
|
Jag har två CD-pärmar, av den rymligare sorten, tokfyllda med alla möjliga och omöjliga Linux-distar, men dessvärre vill ingen av dem fungera ihop med mitt trådlösa från Linksys. Och ja, jag har testat. Många gånger. Reggat mig på fler forum än jag kan räkna till för att försöka lösa problemet. Men nu har gett upp för den här gången. Jag brukar göra ett par-tre årliga försök
|
13 juli 2009, 01:30 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
Hmm. QNX, känner du för att berätta lite om det?
|
13 juli 2009, 02:15 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
http://code.google.com/p/live-android/Googles Android, som live-cd! Måste GENAST prova! Version 0.2 än så länge!
|
16 juli 2009, 06:38 |
|
|
3601
Medlem
|
Själv använder jag också ett flertal operativsystem, men det blir kanske mest FreeBSD och Debian. Android verkar mycket intressant, men jag väntar nog med att testa det tills jag har en telefon att köra det på.
|
16 juli 2009, 23:50 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
Den jag länkade till går att köra på en pc! Fast på min ena dator blev det bara svart skärm, och på den andra så fick jag rutan att jag borde koppla in laddaren, eftersom jag bara hade 15% batteritid kvar. Men den är stationär... och så låste den sig. Så den verkar minst sagt vara lite buggig!
|
17 juli 2009, 00:01 |
|
|
Frylmark
Medlem
|
Jag ser fram emot Googles OS när det kommer. Kan bli intressant, tror jag
|
17 juli 2009, 09:55 |
|
|
Sida 1 av 1
|
[ 9 inlägg ] |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|