Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Endast tomten är vaken...
Författare |
Meddelande |
CodeRedAlert
Medlem
|
Re: Endast tomten är vaken...
Nu är det ju ännu svårare att gå och lägga sig "i tid". Hur kan samhället göra så här mot oss med lättstörd dyngsrytm?
Vem är det som bestämmer när helgdagarna faller varje år förresten? Som påsken i år - den faller ju annorlunda än året innan. Vem är det som sitter och planerar årets kalender egentligen? Är det en faktisk person?
|
30 mars 2015, 02:30 |
|
|
Zombie
Moderator
|
"Påskdagen är första söndagen efter första fullmånen efter vårdagjämningen" var en ramsa jag lärde mig i skolan. Om jag minns den rätt.
|
30 mars 2015, 03:53 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Så det är himlakropparna som avgör hur helgdagarna hamnar i vissa fall? Andra helger bestämmer bibeln och Gud över, tydligen. Jag tycker Gud kunde slänga in några till under oxveckorna mellan trettonhelgen och fettisdagen. Hände det verkligen inget extraordinärt bibliskt då?
|
30 mars 2015, 12:29 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Tussmörker och blå timmen. Inte nu dock.
Sover ni eller??! Klockan är bara tjugo i fyra.
|
1 april 2015, 03:39 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
Vaknade just. Kl 5. Morr.
|
1 april 2015, 05:36 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Vaken. Och alla Sveriges fåglar med mig, låter det som. De har nattkonsert. Eller någon sorts oerhört ljudlig och babblig nattlig sammankomst. Här blir många ägg gjorda.
|
28 maj 2015, 02:35 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Näjjjjjj inte igen. Jag som skött sovandet så exemplariskt på sista tiden.
|
16 juni 2015, 03:37 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Jag tror att jag fått kläm på det här sovandet nu. Sätter jag på en film eller ett tv-program av vilket slag som helst så somnar jag inom en kvart. Och så vaknar jag relativt tidigt för att vara jag, ibland riktigt tidigt.
I'm cured!!
|
9 augusti 2015, 21:35 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Ja, det allra bästa sättet att somna på är att försöka att hålla sig vaken, helt klart, gärna till sista delen av en spännande serie.
|
18 augusti 2015, 20:29 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Lite rubbad rytm här igen fast jag var botad och allt. Men nu går sömntåget! Natt, döda forumet.
|
24 augusti 2015, 02:35 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|