Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Redan varm.
Det blir bad idag med, samt solskyddsfaktor 50.


2 juli 2015, 09:34
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jag ligger efter med ekonomin. Rejält. Usch! Och jag verkar ha blivit rejält histaminkänslig ovanpå den förmodade glutenintoleransen. Får nog bita i det sura äpplet och söka för det. Men jag måste skaffa en telefon först, och det har jag inte råd med ju. :| Har varit sängliggande i så många vändor nu att det börjar kännas riktigt löjligt. Men jag har haft kärt besök i några dagar och blivit ompysslad. Och ikväll har jag varit tillräckligt pigg för att ta mig iväg för ett kvällsdopp eller två. Det låter kanske inte så märkvärdigt, men för mig känns det jättestort. Jag har ju knappt kunnat vara ute sedan det började grönska, och nu sitter jag här och ser solen gå ner över Bråviken. Näsan och ögonen rinner bara litegrann. Andningen är helt normal. Jag har inte ont i huvudet, och muskelinflammationen har nästan lagt sig. Ofattbar lyx!


2 juli 2015, 21:31
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jag har läst på rejält om histaminintolerans och fått massor av ahaupplevelser. Ojojoj vilken skillnad det blir på mitt mående när jag rensar bort alla histaminbomber ur kosten. Synd bara att det blir en så oerhört begränsad diet. Det går an när jag kan laga maten själv och äta den precis nytillagad (förvaring någon annanstans än i frysen ökar histaminhalterna rejält), men jag fasar för att vara på resande fot, hälsa på folk och försöka ta en fika eller äta ute... Schweizerische Interessengemeinschaft Histamin-Intoleranz har en fantastisk uttömmande lista. Om jag följer den till punkt och pricka och även tar bort gluten och färskost och lite till så slipper jag astma, ögonklåda, snuva, migrän, muskelinflammationer, nackspärr, magknip, förgiftningskänsla, hudblemmor, hjärndimma och kronisk trötthet. Jiiiiiiiha! Minsta lilla avvikelse och jag blir genast sjuk.

Igår mådde jag toppen hela dagen. Jag kände igen mig själv igen. Både kropp och intellekt var rörliga. Då levde jag på majsfrasbröd, trekornsriskakor, ris, vitkål, salladblad, örter, hericot vertes, olivolja, bregott, mjölk, och lite frukt och bär av tillåten sort. Sedan provade jag några teskedar keso på natten (var så hungrig ju). Jag slapp få sveda i munnen och blodiga sår, men lite senare fick jag astma och ögonklåda, och jag vaknade snuvig och mosig och stel i nacken och öm i musklerna och med huvudvärk. Så... Ingen keso. Jag äter sjukt mycket frysta blåbär i mjölk (när mjölken fryser runt bären smakar det sorbet). Bara jag inte utvecklar känslighet mot det också!

Planen är att lugna ner kroppen genom en tidsbegränsad väldigt strikt diet. Jag skall också genomgå en gedigen hälsoundersökning och kartlägga alla mina värden och se var bristerna ligger. Sedan skall jag läka tunntarmen som förmodligen blivit glutenskadad. Därefter skall jag introducera ett födoämne i taget tills jag hittar en balans jag kan leva med. Det kommer att ta tid, men det får vara värt det.

Jag undrar hur många det är som går omkring med kroniska smärtor som bär på en oupptäckt gluten- och/eller histaminintolerans.

Idag fick jag en allergisk realtion av att hälla upp vanlig müsli till min son. Det dammade gluten.


7 juli 2015, 14:24
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
:10:
Intressant och skrämmande.
Hoppas det blir bättre snart igen!

Jag har smygande huvudvärk, kliande öron och värk i ryggen. Allt musikrelaterat.


8 juli 2015, 00:41
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Urlakad.
Andra dagen på nya jobbet. Det var inte helt smärtfritt men nu ska jag bita ihop, har fått en löneförhöjning på 2000kr. Det får gå. Det. Får. Gå.


14 juli 2015, 22:16
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Det gick.
Nu är jag på gamla jobbet och är hungrig. Riktigt hungrig.


17 juli 2015, 12:20
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Idag blir jag av allt att döma 4-barns mor.
:19:

Inte helt frivilligt.


28 juli 2015, 12:45
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
CodeRedAlert skrev:
Idag blir jag av allt att döma 4-barns mor.
:19:

Inte helt frivilligt.

What?! Väntar du tvillingar eller vad?

Bah, vad jag ligger efter med allt!


29 juli 2015, 18:44
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Mina två nya barn är rätt myndiga. Och jag slapp föda dem.

Inco jag såg dig skutta förbi i Prideparaden idag!!
Vilken dag det var, heeeeeeeeelt otroligt.
Jag har skrikit och tjoat mig hes och har ont i fötterna av både paraddans och nattklubbsdans. Det blir en svårtoppad helg det här.

:08:


2 augusti 2015, 00:15
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Form?
Ge mig en form att krypa in i. Orkar inte hålla ihop mig annars.
Sommarens sista skälvande dagar pågår, hösten var god dröj.


9 augusti 2015, 21:07
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.