Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Det var bra att veta. Tack för tipset! Denna gång fick jag bara extrastarka alvedon utskrivet. Jag tror inte att de gärna behandlar migrän på akuten. Men de uteslöt en jädra massa annat, och det är ju säkert bra. Fast med tanke på att det inte var något annat känns det som att jag lika gärna kunde ha stannat hemma i lugn och ro och knaprat mina egna alvedon och sluppit både lysrör och buller och kanyl och sjukhusräkning. Inte för att alvedon hjälpte, men jag fick ju ändå inget annat.


11 juni 2015, 22:33
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
:(
Gaaah, vilken upplevelse...
Men bra att få det utrett och bekräftat iaf.

Testa isbitar inuti en tygbit på vardera ögonlock om det blir en nästa gång (peppar peppar) och du råkar vara hemma.


11 juni 2015, 22:49
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Nejnejnej!
Jag har mördat en snäcka.

:03:


14 juni 2015, 23:46
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Usch då, sådant är hemskt ju! Stackars snäcka och stackars dig, CRA!

Det bidde ett migränanfall till... Plus en massa jävla illamående och överkörd-av-ångvält-känsla som inte vill gå över. Jag använde kalla saker utan att ha hunnit läsa här. Det verkar triggas av kortison och/eller gluten. Det är iaf vad jag misstänker. Tänker sluta med båda.

Har tappat luktsinnet totalt. Jag! Jag som brukar vara rena rama spårhunden! Jag känner inte ens lukten av sill om jag håller näsan över burken. Det enda som luktar något överhuvudtaget är ren eterisk olja av pepparmynta, och det väldigt svagt (trots att hjärtat skenar iväg av att jag luktar på det, så någon del av kroppen märker uppenbarligen något). Det känns som att leva i ett hologram. Inget känns verkligt när det inte luktar. Jag är så oerhört beroende av mitt superluktsinne, så nu känner jag mig helt handikappad. Att laga mat utan både tidsuppfattning och luktsinne är ju hopplöst! Jag brukade ju lita på att näsan talade om för mig hur läget var, även om jag befann mig i andra änfan av lägenheten. Jag kan inte längre känna på lukten hur folk mår och vad de har i sinnet, så då är det sociala helt obegripligt. Undrar hur länge det skall vara så här.


15 juni 2015, 23:24
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
:!:
Vad är det som händer med dig, Inco?
Du har väl inte fått borrelia?
Har de uteslutit det?

Styrkekramar. :09:

Den där snäckan...jag skulle lukta på en konstig syrenbuske och hörde hur det krasade under foten. Sedan var jag tvungen att trampa sönder den stackarn helt så den säkert dog på en gång. Så hemskt det där med skalet som tränger in i kroppen, det måste vara ett horribelt sätt att dö på. Långsamt och väldigt plågsamt. Dumma mig!!!
:05: :05: :05: :05: :05: :05: :05: :05: :05: :05: :05:


16 juni 2015, 03:15
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jag har gjort detsamma med snäckor. Förhoppningsvis blir de så chockade av behandlingen att det inte gör så ont... Så är det ju med människor.

Borrelia lät ju som en rimlig hypotes, om det inte vore så att jag är så hyperkänslig för de små livens klampande på en. Fastän nymferna är så små att de kan kan ses med blotta ögat så klampar de lik förbannat. Det är de där hakarna de har på fötterna. De kittlas infernaliskt. Så de hinner inte bita mig. Peppar peppar.

Men luktsinnet har kommit tillbaka nu! Det är inte sig likt, men det finns. Det återkom plötsligt när jag gjorde mina morgonbehov, om ni ursäktar min frispråkighet. Aldrig någonsin har jag blivit så lycklig av lukten av min egen skit... Jag har varit svullen i näsan, och svullnaden där uppe in till där luktsinnet sitter tycks ha suttit i längre än själva nästäppan. Jag blev uppskrämd när jag googlade och hittade uppgifter om att luktsinnet kommer tillbaka IBLAND. Världen är så väldigt mycket lukt för mig, så utan luktsinne kändes den inte verklig.

Andra fullständigt glutenfria dagen för mig. Tänk att man kan äta bröd och överhuvudtaget frukostmat utan att få hjärtklappning och tremor! Varför har jag inte insett det här förut?!


16 juni 2015, 11:34
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
:D
Ang. luktsinnets tillbakakomst.

Jag menstruerar och obstruerar idag. Massor av tankar hit och dit, om nygamla skrivuppslag. Hittade fem underbara böcker i sociologihyllan på biblioteket! Ikväll ska jag läsknarka.


16 juni 2015, 18:29
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Åh, vad det är uppfriskande med ett ställe där folk uttrycker sig så, att man menstruerar och obstruerar! :D Jag måste facebooka mindre och aspiefora mera. Och vi har snyggare och mer användbara smileys också. :09:

Idag har jag kunnat vara ute i grönskan utan att bli alltför jädra sjuk av det. Det tar sig. Men nu skall jag hem och bädda ner mig och tycka synd om mig själv för alla mina konstiga krämpor.


16 juni 2015, 21:02
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Varför känner jag mig fortfarande som överkörd av en ångvält? Jag är ju jättesnäll mot mig själv!


17 juni 2015, 16:22
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Hmm?
:10:
Krya på sig nu.

Idag har jag skrivit lite obetydligheter, läst om förorternas historia och varit till stan en sväng med ena dottern.Dagsformen är lite obestämd. Eller är det kväll redan.

Sanctuary farms måste jag kolla upp.


17 juni 2015, 22:02
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.