Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Just nu har jag fastnat lite på en bonusgrej (eller, rättare sagt: en av flera bonusgrejer
): Den strular litegrann och spelaren kan strula till det ännu mer om hen väljer att spara och ladda om medan det hela pågår, eftersom det senaste skriptade eventet då upprepas (i det här fallet), vilket i och för sig går att kompensera för genom att dela upp allt i många, små event, som det inte gör så mycket om de upprepas en gång (och sedan rekommendera spelaren att inte spara och ladda om just medan bonusgrejen pågår - vilket med åren (faktiskt) har blivit en gängse standard), men det skulle innebära en hel del extrajobb, som det nog är en bra idé att inte ägna sig åt i en stund som denna - och även om jag, mot vad som troligen är bättre vetande, skulle göra det, så finns det andra konsekvenser som måste hanteras i form av en penningpung som dyker upp efter bonusgrejen har avslutats, men också måste finnas till hands om bonusgrejen aldrig aktiveras (eller avbryts), eftersom totalsumman (för den loot som spelaren kan roffa åt sig under spelets gång) lämpligen hålles konstant (eller, i värsta fall, åtminstone lika med den mängd loot som är möjlig att roffa åt sig), men inte kan plockas upp innan bonusgrejen har startat eller medan den pågår. Jag skulle i och för sig kunna ersätta penningpungen med något som inte är loot, men ändå värdefullt för spelaren, fast det är inte lika troligt (storymässigt sett). Frågan som måste besvaras är alltså om jag ska skippa det hela eller inte. Jag vill egentligen inte, men blir nog tvungen att ta bort den ändå.
I övrigt går det bra: De mesta är testat och justerat. Jag sparade lite celler också genom att ersätta en grej som förvirrade mina vakter och strulade till ovan beskrivna bonusgrej ytterligare.