Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Eurovision 2015! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Eurovision 2015!
Idag har jag uppdaterat mig på alla(?) melodifestivals- och eurovisionslåtar: Det var mycket whalande tamboskap, men faktiskt även en och annan låt som stack ut, bland annat Midnight Boy med Don't Say No (fast den kom tydligen sist i sin deltävling i Sverige) och de bästa delarna av ett uppdaterat 80-tal med ett plus i kanten för snygg waaking/voguing, Belgiens Loïc Nottet med coola Rhythm Inside. Övriga låtar blev ofta bättre i sina fristående videor, men var annars ganska ordinära.

Midnight Boy - Don't Say No:


Loïc Nottet - Rhythm Inside:


Jag kanske återkommer senare med fler rapporter.


18 mars 2015, 02:25
Medlem
Inlägg Re: Eurovision 2015!
Jag märkte en del stirriga blickar också av någon anledning. :?


18 mars 2015, 02:31
Medlem
Inlägg Re: Eurovision 2015!
Sloveniens bidrag var lite speciellt också (cool röst och intressanta instick).

Maraaya - Here For You:


18 mars 2015, 02:35
Medlem
Inlägg Re: Eurovision 2015!
Israels bidrag måste jag nämna också: Intressant med arabiska(?) inslag i melodierna och beatsen, men samtidigt med visst västerländskt stuk.

Nadav Guedj - Golden Boy:


18 mars 2015, 02:38
Medlem
Inlägg Re: Eurovision 2015!
Österrikes bidrag var rätt skönt, typ Beatlespop möter chill uptempo-soulrock. Intressant namn på gruppen också.

The Makemakes - I Am Yours:


18 mars 2015, 02:48
Medlem
Inlägg Re: Eurovision 2015!
Azerbajdzjans bidrag var bitvis lite på gränsen till whalande tamboskap, men det instrumentala kompenserar en del - åtminstone i introt och lite i början (typ marschtrumman och klocksopranen), men sen urartar det tyvärr i schtorschlaaagen HYMMMN.

Elnur Huseynov - Hour Of The Wolf:


18 mars 2015, 02:53
Medlem
Inlägg Re: Eurovision 2015!
Har jag missat nå't?


18 mars 2015, 03:12
Medlem
Inlägg Re: Eurovision 2015!
Du har missat en jätteviktig detalj:
Nämligen att jag i min enfald trodde att ordet "groupie" fortfarande betydde det samma som i min ungdom.

Det gör det inte.

Annars har du inte missat något alls. :geek:


19 mars 2015, 01:34
Medlem
Inlägg Re: Eurovision 2015!
CodeRedAlert skrev:
Nämligen att jag i min enfald trodde att ordet "groupie" fortfarande betydde det samma som i min ungdom.


Vad betyder det nu för tiden då?
Enligt wikipedia betyder det fortfarande det det betydde i din ungdom.


19 mars 2015, 03:17
Medlem
Inlägg Re: Eurovision 2015!
Låten finnarna ställer upp mer är lite extra kul:




Pertti Kurikan Nimipäivät began in a workshop run by Lyhty, a charity for adults with developmental disabilities. In 2004, Pertti Kurikka, the future guitarist of the band, met organizer Kalle Pajamaa of Lyhty.[1] Pajamaa, who remains manager of the band today, noticed Kurikka's potential and sought to establish a band based upon him.[2] They worked on the band's formation over the next five years,[1] and in 2009 the band made its debut.[2]


19 mars 2015, 08:02
Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron