Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Varför är det så sabla svårt att ta sig för att göra något roligt på egen hand?! Ännu en bortslösad helg. :05: Jag bara låter tiden gå utan att göra något vettigt av den. Idag blir det iaf zumba. Alltid något.


1 mars 2015, 11:32
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Potatis räcker inte. Djuuuuup pms-svacka. Kanske beror det på att de aktiva B-vitaminerna tagit slut innan jag hunnit beställa nya. :10:


2 mars 2015, 16:53
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Ät sill. Det lär innehålla B-vitamin.


2 mars 2015, 17:45
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
En ursäkt så god som någon för att dricka en god öhl. Helst med riktig jästfällning. Skål!


2 mars 2015, 21:53
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Som en patriotisk polack skålar jag med min äppelsaft.


2 mars 2015, 22:35
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Man kan ha en gendefekt som göra att man inte kan metylisera folsyra. Det är en väldigt vanlig gendefekt, och den får återverkningar på hela nervsystemet. Jag ger mig 17 på att jag har den, och då hjälper tyvärr varken sill eller öl (men tack för omtanken!). Men nu är tillskottet beställt.

Inte vet jag om jag är grundlurad, men det stämmer så otroligt väl in på mina symptom.

Jag är så utmattad att det känns som att jag skulle kunna kräkas av det. Sonen klagar över att det är så tråkigt att jag är så trött jämt. Det blir jag ju inte precis piggare av.

Jag tror att det är ljusomställningen som spökar också. Först mår jag dåligt på hösten för att det så snabbt blir mörkare. Sedan mår jag dåligt på vintern för att det är mörkt mest hela tiden. Som om det inte skulle räcka mår jag dåligt på våren för att det så snabbt blir ljusare. Det blir som jetlag. :| Men det är ju fint med vår!

Usch vad jag lackar ur på att vara en sådan prinsessan på ärten!


2 mars 2015, 23:18
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
prinsessan på ärten!


Den rollen är nog upptagen av undertecknad.


2 mars 2015, 23:22
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Inco: Har du varit i kontakt med någon som är påläst om näringsupptagning? Ditt inlägg låter inte riktigt som om någon konstaterat att du har genetiskt omöjligt att ta upp ämnena, det kan löna sig att kolla upp. Det finns olika saker man kan kombinera för att underlätta.


2 mars 2015, 23:25
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Nej, det har jag inte. Jag kör mer med uteslutningsmetoden, typ. Tyvärr vet jag inte vart jag skulle vända mig för en sådan grundlig undersökning utan att bli helt ruinerad. Det är ju inte precis som att den vanliga vårdapparaten bryr sig.


2 mars 2015, 23:30
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jag har kontakt med andra som också söker sin egen bot. Kolloidalt-silver-fanatikerna håller jag mig undan från, liksom från dem som tror på andra universalmedel, men det finns en del som verkligen har läst på om hur alltsammans hänger ihop, med aminosyror, enzymer, vitaminer, mineraler, saltbalans, hormoner och signalsubstanser.


2 mars 2015, 23:34
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.