Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde om en väldigt trevlig flirt. Tyvärr minns jag inte så mycket, men jag vaknade med den där härliga känslan av nyförälskelse.


26 februari 2015, 20:36
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Förresten var det lite roligt att läsa om Schubbes drömmar just som jag var på en badsemester där det dumpats en massa bråte på stranden och just hade unnat mig en tequila i baren (de var så utspädda ändå att jag kunde dricka den utan att vara en oansvarig mamma).


26 februari 2015, 20:39
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Eller det var alltså en drink med lite lite tequila i.


28 februari 2015, 15:40
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Det är mycket blonda kvinnor just nu, fast inte den kända den här gången: Jag letade efter rum nummer 6 för ett möte med någon, men i okänt syfte. Jag hamnade på en vuxenhabilitering som invändigt var inrett väldigt flott och träffade en ung, blond kvinna som tydligen var min psykolog. Jag var lite sen, men hon ursäktade mig med att de höll på att bygga om och att det kunde var lite svårt att hitta. Sedan hände det något.


10 mars 2015, 16:50
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Aphex Twins nya skiva skapade en grotta av återanvänd elektronik eller jag byggde en grotta som av okänd anledning var en Aphex Twin-grotta. I taket skulle det kanske komma att hänga en nymålad figurin föreställande densamme med det typiska flinet.


10 mars 2015, 16:53
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag har drömt enormt mycket om oändliga vägar, bilvägar och promenadvägar, stigar. Och så har jag gått på de där vägarna. Kommer inte ihåg vad syftet var men jag tolkar det som att jag letar efter rätt väg i livet. Kan någon vänligen placera dit en skylt så jag vet vilken som är den rätta.


11 mars 2015, 00:43
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Drömde att jag lyssnade på en B5 podcast som flyttats fram en vecka.

Med alla de här drömmarna är det väl bara en tidsfråga innan jag får veta vad spoo smakar via någon av mina drömmar...


12 mars 2015, 01:04
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Nå, det här ser ju lovande ut :roll:

Drömde att jag var omgiven av "vill man så kan man"-korkskallar.


31 mars 2015, 11:11
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Tidigare var känd blondin och jag ute och åkte rullskridskor, vilket gick med ett väldigt schvung.

Idag var det ett väldigt sammelsurium av diverse saker som små krokodiler under dörrar, tältande kusiner, ilskna, anonyma hundar, snälla, korthåriga taxar samt en stor, hembyggd apparat i känt material, men med okänd funktion, som jag använde som arbetsprov till någon form av ansökan.


2 april 2015, 20:57
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag var med i en dramatisk kör som skulle framföra ett stycke av Almqvist (inget som finns i verkligheten). Hon som arrade alltsammans hade vissa idéer om tolkningar som fick mig att bli rosenrasande. Det förstörde alltihop. Jag höll ilskna svavelosande monologer om hur förfärligt uselt det skulle bli på det sättet. Sedan ansträngde jag mig för att bli lite mer diplomatisk i mina formuleringar. Jag jämförde det med att man haft ett favorithus sedan barndomen, ett som man drömt om att få bo i en dag, kanske köpa som vuxen. Man drömde om att få flytta in i tornrummet. Så blev man vuxen och hade inte råd att köpa huset, men en kompis köpte huset och man tänkte att man nog iaf skulle kunna få hälsa på i huset och kanske övernatta i det där tornummet någon gång. Och så rev kompisen alla de finaste delarna av huset, inklusive tornrummet, och byggde om det till oigenkännlighet.


16 juni 2015, 11:41
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.