Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Kan ni berätta en cool katthistoria? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Kan ni berätta en cool katthistoria?
Nåt kul eller konstigt en katt har gjort?


25 februari 2015, 23:43
Moderator
Inlägg Re: Kan ni berätta en cool katthistoria?
Oh ja. Påminn mig!


25 februari 2015, 23:51
Medlem
Inlägg Re: Kan ni berätta en cool katthistoria?
Huh?


28 februari 2015, 14:21
Moderator
Inlägg Re: Kan ni berätta en cool katthistoria?
Jag såg en gång två katter stå vid ett övergångsställe till en hårt trafikerad väg. De såg åt vänster, åt höger och åt vänster igen. Sedan sprang de över vägen på övergångsstället just när det blev grön gubbe.

En gammal pojkväns katt hämnades utstuderat på mig en gång. Pojkvännen hade en frabsk balkong med en lång gardin framför. Jag skulle stänga balkongdörren och råkade klämma katten som stod dold bakom gardinen, inte hårt för jag avbröt förstås genast när jag märkte att katten var där, men katten blev naturligtvis rädd. Samma dag hade jag precis fått en egen garderob hemma hos pojkvännen, och jag hade lagt ner en del tid och energi på att hänga in kläder på galgar där. det första katten gjorde efter balkongdörrsincidenten var att springa till garderoben, öppna den, riva ned kläderna från galgarna och springa runt runt i klädhögen.

Samma katt brukade jama perfekta skalor.

En katt jag hade tagit hand om fick följa med mig och min andra katt och en man och paddla och tälta. Båda katterna älskade det, och just den här katten var extra förtjust i att ligga vid lägerelden. När vi skulle bryta upp försvann hon och höll sig gömd i en stor vassrugge på ön där vi var. Kattpolaren hjälpte mig att leta och ledde mig till den ruggen flera gånger, men det var en stor rugge och kattan var listig. Vi försökte överlista henne genom att låtsas att vi skulle stanna längre. det gick hon inte på. Inte förrän vi faktiskt själva trodde att vi var tvungna att stanna en natt till och skulle göra upp en lägereld igen behagade hon komma fram, nöjt kurrande.


28 februari 2015, 20:59
Medlem
Inlägg Re: Kan ni berätta en cool katthistoria?
Jag skriver en skönlitterär text, och just nu finns det med en katt med, vill få in känslan för katter! :)


Tack för katthistorien!


2 mars 2015, 10:02
Medlem
Inlägg Re: Kan ni berätta en cool katthistoria?
Du kan leta efter "Cole and Marmalade" på youtube. Deras videon är väldigt sammanfattande.

Min ena syster har 2 katter, när dom var på besök blev ena förtjust i att ligga på ett skåp i vardagsrummet. En kväll hoppa den andra katten upp och la sig där. Sedan såg hon på när skåpägande katten rastlöst gick omkring utan att hitta en plats.


2 mars 2015, 10:10
Medlem
Inlägg Re: Kan ni berätta en cool katthistoria?
När jag planterat ett tiotal jordgubbsplantor som skulle skänkas till en vän, då ställer sig kattfaan och steppar på allt som är grönt, och river upp jorden.

Klockan börjar bli sent och kattfaan talar om att det är läggdags genom att hoppa upp på axlarna o tappa balansen och river upp hela ryggen.

Grabben skall få en liten hamster som vid ett obevakat ögonblick förvandlas till snacks.

Man gör sig till och bjuder katten på lite makrill i tomatsås, varav katten äter upp tomatsåsen med god aptit, men lämnar makrillen.

Alla tänkbara blomkrukor ser den som mat. När det gröna är slut kanske det finns något i jorden, bäst att leta efter det. Några slängs naturligtvis ner på golvet.

Det bästa våran katt någonsin gjort var när den charmade sin nästa ägare. Då fick den ett nytt hem att terrorisera :08:


7 mars 2015, 03:29
Moderator
Inlägg Re: Kan ni berätta en cool katthistoria?
En hankatt försvann i sina övre tonår. Har för mig han var kastrerad men kommer inte alldeles ihåg. Ägaren letade och frågade; hade han bott kvar i närheten borde han ha träffats på. Efter sådär ett år kom han tillbaka, välbehållen och sig lik som om han hade varit borta en dag, fast med en vuxens stadga förstås. Visste uppenbarligen vad han gjorde, vare sig det nu var att se till sitt gamla husfolk, jämföra sitt nya och gamla hem, psykiskt bearbeta eller säga adjö till sin barndom, bara hälsa på eller litet av allt. När dagen led mot sitt slut gick han hemåt igen som andra besökare och har vad jag vet inte hörts av sedan dess.


7 mars 2015, 04:16
Moderator
Inlägg Re: Kan ni berätta en cool katthistoria?
Min avlidna livskamrat brukade ställa sig på armstödet och krafsa mig på armen när jag borde gå och lägga mig. Sedan sövde han mig genom att spinna mot min ena kind och klappa mig försiktigt med tassen på den andra kinden. När jag somnat, eller när han trodde att jag gjort det, smög han försiktigt upp ur sängen.


9 mars 2015, 16:34
Moderator
Inlägg Re: Kan ni berätta en cool katthistoria?
Igår när Morpheus skulle ta en tupplur i korgen gick han först till sonens rum för att hämta ett gosedjur som han försiktigt bar i dess "nackskinn". Han stoppade gosedjuret i korgen, klev i själv, lade sig intill gosedjuret och lade frambenet om det med bedårande kattungemin - och spöade skiten ur det.


9 mars 2015, 16:36
Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron