Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
CodeRedAlert
Medlem
|
 Re: Vad har du gjort idag?
Laddar upp filmsnuttar från gamla laptopen till nya datorn och det går såååå segt. Hur har jag orkat med den här sega burken? Snart blir det utvecklingssamtal.
|
18 februari 2015, 16:28 |
|
 |
Schueberird
Medlem
|
Rensat ett avlopp som börjat tappa vatten långsamt: Jag började med vattenlåsen och andra delar som jag kom åt: Det var bara att skruva loss och rensa bort allt klegg (inte så kul, men nödvändigt). Avrinningen var fortfarande trög, så jag googlade lite och plockade sedan fram bakpulver och ättikssprit: Bakpulvret ströddes via två teskedar ner i avloppet, sedan hällde jag långsamt på en halv deciliter ättikssprit och lät det verka i 20 minuter, vilket fungerade. *segergest*
|
20 februari 2015, 18:11 |
|
 |
Incognita
Moderator
|
Själv har jag (om än inte idag) testat varianten med bikarbonat och attika UTAN att plocka isär rören först. Det är inte alls så mirakulöst bra som brukas påstås, har jag fått lov att inse. Sådana där sugproppsgrejer som skapar vakuum är fortfarande fusklösningen nummer ett.
|
20 februari 2015, 20:56 |
|
 |
CodeRedAlert
Medlem
|
Nu har jag musicerat klart för idag. Det blev mycket okarakteristiskt (stavas det så?) för mig. Någon sorts retro...vet inte ens vad - disco? Mycket märkligt. Midi-controllen funkar. Jag funkar med midi-controllen.
Imorgon måste jag jobba. yihuu. på en skala.
|
21 februari 2015, 01:08 |
|
 |
Schueberird
Medlem
|
Bland annat varit ute i trafiknära skogsområden och dagdrömt om att jag lagt ner väl valda bilvägar och låtit naturen ta över - fast jag skulle låta eventuella cykelvägar vara kvar.
|
21 februari 2015, 16:34 |
|
 |
Meppe
Medlem
|
Fått nyheter från Ungern.
Fidesz kan inte längre göra vad dom vill med grundlagen och jobbik har backat.
|
22 februari 2015, 23:25 |
|
 |
Incognita
Moderator
|
Bl a varit med katt till veterinären. Har fått hem katt nr 3 nu, lille Zeke, som visade sig ha snuva med en besvärlig ögoninflammation som nu är under behandling. Skall posta foton på kissarna när jag orkar starta upp datorn som jag har dem på. Har fått till några bra bilder.
|
25 februari 2015, 23:55 |
|
 |
Meppe
Medlem
|
Idag och slutet av igår - bläddrat igenom hundratals Babylon 5 bilder på internet och sparat dom som jag kan använda som bakgrundsbilder.
|
27 februari 2015, 01:41 |
|
 |
CodeRedAlert
Medlem
|
Kommit hem. Alltså bokstavligt och inte i en flummig bemärkelse.
|
27 februari 2015, 20:37 |
|
 |
Schueberird
Medlem
|
Idag har jag installerat och börjat att mer ingående utvärdera de tre olika spelmotorerna som jag valt att välja mellan: Unity (version 5, som just släppts och är helt gratis om man väljer "Personal Edition"), Unreal Engine 4 (som sedan senast blivit gratis att använda, men fortfarande med krav på royalties (5% på allt över $3000/kvartal)) och CryEngine ($9.90/månad, men inga royalties). De två senare stödjer redan nu Oculus Rift, medan det är på gång för Unity. Planen är att från och till testbygga lite i varje under kanske en månads tid.
|
4 mars 2015, 14:55 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|