Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
234/245
67

Idag har jag framförallt gjort klart latmansklausulsborttagningen (bland annat genom att skriva ett ganska komplicerat skript (vilket hade kunnat använda sig av den så kallade Hammingalgoritmen, men jag kom på ett enklare sätt)), men även en hel del andra story-relaterade grejer av smärre art som att tillåta fler grejer (som jag tidigare stängt av) och lagt till några storyelement och ledtrådar. De flera grejerna öppnade dessutom upp för ett eventuellt fjärde slut, vilket torde vara ganska enkelt att implementera, eftesom det mesta redan är på plats, men det ska jag låta bero tills vidare medan jag imorgon ägnar mig åt spelarens delmål.

Förresten kom jag på att Garrett skulle kunna gömma sina medhavda kartor i skon där fängelsevakterna inte hittar dem, vilket ger mig lite större frihet angående utformningen av nämnda terrängskisser.

Dagens bonusinfo:
Statens censurbyrå skrev:
* DONE! Gör piratpusslet enklare på Normal och Hard:
* DONE! Skippa latmansklausulen ("Don't do anything stupid!")?
Stupid things:
+ DONE! Destroy the blubbeblubb.
Lösning: Gör det möjligt att reparera the blubbeblubb.
Snabbt engångsalternativ:
1. Hitta reservdelar i the blubbeblubb.
2. Do the blubbeblubb.
3. Frobba the blubbeblubb med the blubbeblubb.
Upprepningsbart alternativ:
1. Samla ihop alla delar i the blubbeblubb.
2. Do the blubbeblubb.
3. Frobba the blubbeblubb med the blubbeblubb.
+ DONE! Låsa sig själv inne i the blubbeblubb.
Lösning: Do the blubbeblubb.
+ DONE! Drop the blubbeblubb in blubbeblubb.
Lösning: Låt the blubbeblubb do the blubbeblubb.
+ DONE! Return to the blubbeblubb with the blubbeblubb blubbeblubbed and the blubbeblubb blubbeblubbed.
Lösning: Låt det undre blubbeblubbet alltid blubbeblubba när blubbeblubben blubbeblubbas.
+ DONE! Drop the blubbeblubb into the blubbeblubbed blubbeblubb.
Lösning: Ta bort det övre blubbeblubbet.
* DONE! Blubbeblubbblubbeblubben fastnar på terrängen.
* DONE! Stäng av blubbeblubbblubbeblubben på Normal.


26 januari 2015, 04:40
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det är inte omöjligt att det blir fem olika slut, men officiellt blir det bara "minst tre". Idag - och några dagar framöver - ska jag dock först och främst ägna mig åt kartorna och spelarens delmål, så att de är klara innan jag gör något annat.


26 januari 2015, 12:45
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag ägnat mig helt och fullt åt spelarens delmål; de har justerats, flyttats runt, omformulerats, tagits bort, lagts till, ändrats och så vidare tills jag var nöjd (samt att jag byggde till en liten del som behövdes för det femte slutet), varpå jag började implementera allt. Nu ska jag äta och sedan är det dags för nästa steg i processen.


27 januari 2015, 00:31
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
234/250
267

Arbetet med nästa steg i processen fortskrider. Efter middagen ställde jag in alla delmålsegenskaper och började testa och justera, vilket jag fortsätter med imorgon. Det tillkom några smågrejer också som ska fixas senare.


27 januari 2015, 04:31
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag tog jag tid till att spela mitt projekt en kort stund, vilket faktiskt var riktigt roligt - särskilt nu när spelarens delmål är på plats, även om de inte är riktigt klara än. Jag upptäckte förstås en del smådetaljer som behöver justeras här och där, så dem fördes upp på listan. Resten av dagen ägnades åt att fippla med delmålen och de alternativa sluten, vilka förenklades lite, och så fastnade jag i en hejsandebug, som drog ut på tiden.


28 januari 2015, 06:51
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
...och så stötte jag på ännu ett tak, den här gången för antalet dynamiska ljus.


28 januari 2015, 06:54
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag betade av tio småpunkter rmedan jag lät de större sakerna bero ett tag. Jag måste fundera på den exakta utformningen.


28 januari 2015, 14:19
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Arbetet fortgår med delmålen och sluten.


29 januari 2015, 04:47
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag bland annat planterat en mycket liten svamp i ett hål i marken och låtit ett jordnära, celest objekt av dual natur vattna den med sina tårar.

I övrigt har jag sedan senast justerat storyn och framförallt sluten en hel del, fortsatt med implementeringen av delmålen, sluten och all därtill hörande gameplay, fixat en ny NPC med lånade kläder, lyssnat på en kvinna som stönar, byggt en djup brunn, som egentligen inte är någon brunn även om man lätt kan tro det, lagt till några sköldar, implementerat ett tvångsgifte, givit en docka tre alternativa ansiktslyft samt fler kilter av olika färg och lagt till en stege där det behövdes en stege.


31 januari 2015, 05:06
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Tårarna är blå och därmed även den väldigt lilla svampen som växer i den straxt vattenfyllda gropen.


31 januari 2015, 05:20
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron