Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Tapper och tapper... Vad har jag att välja på, liksom?

Nu började jag dagen med en ny 5-htp-kapsel i kombination med aktivt B6 (behövs för omsättningen till serotonin), aktivt B9 (behövs generellt för att tillverka signalsubstanser och bryta ner histaminer) samt enzymer. Och så ritalinet då. Jag var alldeles osedvanligt mosig när jag vaknade, men fjädrar i min lilla låda vad det klarnar i skallen nu. Synd att magen blir osams med di dära enzymerna. Får se hur länge jag står ut med dem. Man kanske vänjer sig...


23 januari 2015, 10:04
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Vågar dock inte riktigt lita på att det går vägen den här gången.


23 januari 2015, 10:12
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Förstår vad du menar, Inco. Tycker lik förbannat att du är tapper och inspirerande! :08:


23 januari 2015, 11:11
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Hittills har jag inte fått någon ny allergisk reaktion av 5-htp, peppar peppar. Jag känner lite i ögonen, men mycket mindre än förra gången. Inga nässelutslag. Jag har gått ner i dos på antideppet igen utan utsättningssymptom. Det är ju positivt. Tyvärr känner jag av någon anledning inte samma wow-effekt den här gången. Jag funderar på om det beror på att jag nu tagit ritalin och 5-htp samtidigt. Det verkar rimligt, för ritalin har ju effekt på dopaminet, och dopamin kan konkurrera ut serotonin. Åtminstone kan dess förstadium konkurrera ut tryptofan. Eller om det är enzymerna som gör att jag tar upp mer av konkurrerande aminosyror. Jag behöver ju inte ta enzym och 5-htp samtidigt, eftersom 5-htp redan är spjälkat. Jag skall nog prova att ta 5-htp och B-vitaminerna separat från både föda och andra tillskott, och framför allt separat från ritalinet, och se om det blir ett bättre upptag då. Det är bara det att det blir så väldigt många olika tider att hålla reda på. Inte min starka sida precis.


24 januari 2015, 14:02
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jag fryser om fötterna.


24 januari 2015, 14:43
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Om någon som sitter inne med en massa kunskaper i kemi och biologi ser att jag snackar dynga i mina spekulationer om matspjälkning och enzymer och vitaminer och signalsubstanser är denne mycket välkommen att upplysa mig om det, bara så att ni vet.


24 januari 2015, 15:03
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Känns som att jag sakta rinner iväg i flytande form. Av trötthet liksom.
Men en ganska befogad trötthet.


24 januari 2015, 23:54
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Som "utsketet äpplemos på en trätallrik".


25 januari 2015, 00:53
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Söndag - vad ska det vara bra för?


25 januari 2015, 14:04
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Söndagar är bra för tvättstugor, byta vatten i akvarier, laga tomatsoppa, observera fiskar, lyssna på musik och sova.

Dagsformen är: Nja.


26 januari 2015, 00:48
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron