Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Maskar? Ehm... Håller du inte på att överarbeta det liiiiiite nu? Eller har maskarna något slags central roll?


22 januari 2015, 23:36
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det är små, millimeterlånga maskar i trädgårdsmästarens kompost som luckrar upp jorden, vilket är mycket viktigt, ty vem vill spela ett spel i vilket planteringsjorden inte är uppluckrad!? Vavava? :04:

Spoiler! :
Haha, närå, maskarna (som inte är några egentliga maskar, snarare medelstora ormar, men jag kallar dem maskar för att inte avslöja för mycket) är knappa 3 fötter långa och har dels funnits med länge och dels spelar en viktig roll som vakter av saker som ingår som centralelement i huvudstoryn, vilket alltså var den största anledningen till att jag utrustade dem med effektivare "vaktinstrument".


23 januari 2015, 01:33
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
226/238
177

Jag hittade några klossar till som kunde tidsoptimeras, så att jag kunde få in teleportören, som nu alltså är klar. Det som återstår är pusslet innan jag går vidare.


23 januari 2015, 07:13
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
Det är små, millimeterlånga maskar i trädgårdsmästarens kompost som luckrar upp jorden, vilket är mycket viktigt, ty vem vill spela ett spel i vilket planteringsjorden inte är uppluckrad!? Vavava? :04:

Spoiler! :
Haha, närå, maskarna (som inte är några egentliga maskar, snarare medelstora ormar, men jag kallar dem maskar för att inte avslöja för mycket) är knappa 3 fötter långa och har dels funnits med länge och dels spelar en viktig roll som vakter av saker som ingår som centralelement i huvudstoryn, vilket alltså var den största anledningen till att jag utrustade dem med effektivare "vaktinstrument".

Okeeeeeej då. ;)


23 januari 2015, 09:59
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
8-)


23 januari 2015, 16:58
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag ska jag fundera på storyn (jag har redan justerat en gameplay-grej som inte var i linje med storyn) och "spelarens lista av delmål" samtidigt som jag gör klart aktuellt pussel (samt en liten detalj som jag glömde tidigare). Eftersom storyn och delmålen hör ihop vill jag helst ha storyn klar innan jag uppdaterar delmålen, så att jag inte behöver ändra dem senare.


23 januari 2015, 17:06
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
227/238
86

Dags att gå igenom storyn och delmålen.


23 januari 2015, 23:16
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Dagens Ctrl-V:
Citera:
{ Stop Tweq; Sim, OneBounce; [None]; [None]; 2; 0.0000, 0.0000, 0.0000; 2.0000, 0.0000, 5.0000; 0.0000, 0.0000, 0.0000}


Det är en rotationsfunktion som jag använt för att få ett objekt att rotera 5 grader (med en vinkelhastighet på 2 (= 20 grader/sekund om jag inte missminner mig)) kring sin egen y-axel och sedan tillbaka ("OneBounce") till utgångsläget.


23 januari 2015, 23:25
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Nu har jag börjat uppdatera spelarens delmål. Ett av dem är en samlingsklausul för korkade saker som spelaren gör och sedan inte kan fortsätta på grund av, men jag ska försöka få in sätt att ta sig ur knipan, så att min latmansklausul inte behövs, eftersom det kan tänkas vara lite orättvist att spelaren misslyckas efter att ha gjort något som det inte var känt från början att det skulle orsaka "Mission Failed".


24 januari 2015, 05:25
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
229/241
87

Idag har jag justerat storyn (det tredje slutet för att vara exakt) och anpassat en effekt till den justeringen, fixat en bugg, justerat och flyttat runt spelarens delmål och fixat det mesta av latmansklausulsersättningen. Nu måste jag ta en paus, men planen är att göra klart resten senare ikväll och kanske även uppdateringen av spelarens delmål - annars gör jag klart den biten imorgon.


24 januari 2015, 21:41
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron