Ny tråd Svara på tråd  [ 68 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Böcker man vill läsa 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Böcker man vill läsa
Har fått låna på biblioteket, av: Shaihk 'Attār, "Mantiq-ut-Tayīr"("De bevingades språk"). ville
köpa den men den är ju så jäkla svår att få tag på, en utgåva 1929, 200 eller 300 ex. trycktes.
Men nu ska den läsas iaf.


20 januari 2015, 09:45
Medlem
Inlägg Re: Böcker man vill läsa
Har fått tag på boken i England det Svenska originalet från 1929, Shaihk 'Attār, "Mantiq-ut-Tayīr"("De bevingades språk").
Dyr, men nu kan jag läsa den i lugn och ro utan att behöva låna om den, skönt jag klarar inte stress.


19 maj 2015, 17:51
Medlem
Inlägg Re: Böcker man vill läsa
Härligt!


20 maj 2015, 05:07
Medlem
Inlägg Re: Böcker man vill läsa
Ron Jeremy skrev:
Har fått tag på boken i England det Svenska originalet från 1929, Shaihk 'Attār, "Mantiq-ut-Tayīr"("De bevingades språk").
Dyr, men nu kan jag läsa den i lugn och ro utan att behöva låna om den, skönt jag klarar inte stress.


Lycka och elände! Fick boken, slog upp första sidan och ser att den kommer från Professor Reynold A. Nicholson's privata bibliotek!! Otroligt då
är ju boken unik!(orkar inte förklara hur det hänger ihop) Vilket fynd :D.
Tänkte börja bläddra i den och märker att den är osprättad.... sitter med boken i knät, omslaget är skitigt håller knappt ihop, innuti orörd.
Jag vet bokens historia från Sverige till England och nu tillbaka igen.
Inte fan kan jag sprätta den här boken den är ju kulturhistoria, törs inte heller tänk om det skulle bli fel, skulle vara en våldtäkt på det här
speciella exemplaret.
Så nu sitter jag med en bok jag verkligen letat efter men p.g.a. dess historia inte kan sprätta och läsa :03: och som jag aldrig skulle kunna sälja.
Allt har en mening men det här förstår jag inte. Nu låses den in i bokskåpet så att den är skyddad från klåfingriga typer.
Underligt, att ha och ändå inte ha, fick något annat än jag trodde. Får fundera, meningen kanske är att den ska bli läst, eller inte utan bara
skyddad ett tag till.
Livet känns absurt men samtidigt väldigt komiskt. ;)


9 juni 2015, 11:10
Medlem
Inlägg Re: Böcker man vill läsa
bokskåp? Hur funkar ett sånt?



Själv ska jag läsa en mycket lättare bok. Morsning och Goodbye!

Bild


9 juni 2015, 23:04
Medlem
Inlägg Re: Böcker man vill läsa
Savanten Svante skrev:
bokskåp? Hur funkar ett sånt?

Bokskåp är en bokhylla med glasdörrar, som ibland är låsbara.


11 juni 2015, 16:09
Medlem
Inlägg Re: Böcker man vill läsa
Ron Jeremy skrev:
Savanten Svante skrev:
bokskåp? Hur funkar ett sånt?

Bokskåp är en bokhylla med glasdörrar, som ibland är låsbara.


Aha!

Morsning och goodbye tog jag mig inte igenom, trots att intresset höjdes när Härenstam gick och dog mitt i min läsning.


Jag är för rigid. I boken står att läkaren som var förlossningsläkare är en episk motståndsman i danmark, filmskapare, läkare, golfbaneanläggare osv i sverige.

Fast när Magnus föddes, så var det 2 år kvar innan han flydde till sverige, och den blivande läkaren var blott 18 år. Om inte det stämmer i en självbiografi undrar jag om resten stämmer.


27 juni 2015, 06:17
Medlem
Inlägg Re: Böcker man vill läsa
Hmm.
:10:

Misstänkt.

Jag läser nu tre olika böcker på samma gång varav en på finska och det börjar bli lite rörigt.
Ja, alltså inte helt på samma gång. Efter varann och lite omlott.


30 juni 2015, 23:00
Ny tråd Svara på tråd  [ 68 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7


Som gäst saknar du privilegier.