Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
223/235
67

200% + lite experimenterande. Det var i och för sig ett tag sedan; de senaste timmarna har jag musicerat istället.


15 januari 2015, 05:48
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
223/236
137 (32623)

Idag har jag varit fullt sysselsatt med den sista stora bonusgrejen (som förberedelse inför uppdateringen av mållistan), vilket började med att jag sparade en del celler, genom att förenkla en mindre viktig del (där det ändå är så mörkt att det vanligen inte syns om terrängdetaljer försvinner), så att jag kunde bygga några extra grottor och gångbroar. När all terräng var klar övergick jag till effekterna (särskilt "portalpartiklarna" (mer detaljer än så kan jag inte avslöja) som det tog lite tid att komma på hur de skulle se ut och sedan finjustera), vilka jag fortfarande håller på med.


16 januari 2015, 23:54
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
223/236
314

Idag har jag fortsatt med den sista, stora bonusen (det som är kvar är implementeringen av ett pussel och inredning av en grotta), förenklat kloakerna och som en följd utvecklat fängelset till det bättre (det som är kvar är några smådetaljer).


18 januari 2015, 03:34
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
224/237
310

Idag har jag gjort klart förenklingen av kloakerna (jag tog bort några gångvägar och välvda tak, men lade även till saker som ett Thief-typiskt moment plus lite loot och gjorde den delen av kloakerna lite intressantare samt knöt ihop det litegrann med huvudstoryn) och justeringen av fängelset (en lönndörr lades till och en del, som tidigare var lite krystad fick en mycket bättre förklaring (som jag faktiskt är nöjd med) i och med att jag kunde utnyttja delar av kloakerna till att knyta ihop delar av fängelset, som tidigare var separerade, och så fick jag till lite mer "Z-action" (det vill säga klättring)).

Lite statistik:
4469 terrain brushes
6567 objects (max 8192)
2603 room brushes (max 4096)
111 flow brushes
13750 brushes total (max 16384)
32450 cells (max 32760)

Hittills har det varit cellgränsen som begränsat mest, men nu börjar jag även närma mig de andra gränserna.


18 januari 2015, 19:13
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Nästa grej på dagordningen är att inreda det som för tillfället går under namnet "Farbror Nils dödsrum" och bestämma hur svårt pusslet som öppnar dörren till nämnda dödsrum ska vara samt implementera det. Jag har lite svårt att bestämma mig för var jag ska ligga ribban. Besöket i nisseunkelns unkna sal är förvisso helt frivilligt, så bara de som gillar den typ av pussel som jag till slut bestämmer mig för behöver anstränga sig för att ta sig in, så jag kan typ göra det så svårt jag vill, men å andra sidan kommer de som gärna hittar all loot också vilja ta sig in och den gruppen är inte nödvändigtvis samma som den förstnämnda och jag måste ju inte göra pusslet skitsvårt bara för att jag kan - fast en viss utmaning ska det ju ändå erbjuda. Nyckelordet är, som vanligt, "balans".


18 januari 2015, 19:26
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag tror jag vet hur jag ska göra nu; jag måste bara komma på ett snyggt sätt att permanenta ledtrådarna, så att det inte blir omöjligt om man missar dem första gången, vilket jag själv skulle uppleva som onödigt orättvist.


19 januari 2015, 02:08
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
"Farbror Nils dödsrum" - :lol: ! Alltså, jag måste nog försöka spela det här sedan, trots att jag förmodligen blir stressad.


19 januari 2015, 08:38
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Efter en del vånda är pusslet till unkelns unkna dunkel äntligen klart! Jag valde den enklare varianten (som dessutom var enklare att implementera), men med en lite "ondskeful" nyans.

Incognita skrev:
"Farbror Nils dödsrum" - :lol: !


Ja, är det inte ett fint namn, så säg!? Jag valde det med stor omsorg. :04:

Citera:
Alltså, jag måste nog försöka spela det här sedan, trots att jag förmodligen blir stressad.


:D


19 januari 2015, 16:49
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
225/238
35

Jag lyckades få ner cellantalet ordentligt genom att flytta väl valda klossar i tiden och blev helt enkelt tvungen att försöka uppfylla min dröm om ett roligare grottsystem nu när jag hade en massa celler till godo. Det krävde en hel del jobb och några smärre uppoffringar, men det gick till slut. Imorgon ska jag avsluta det genom att lägga in behövliga ljudklossar och diverse objekt.


22 januari 2015, 06:25
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
226/238
13

Citera:
Imorgon ska jag avsluta det genom att lägga in behövliga ljudklossar och diverse objekt.


Fixat. Det som återstår är ett (enkelt) pussel för att ta sig in i en av grottorna och en teleportör. Jag har även gjort vissa maskar lite intressantare, eftersom de tidigare var ganska menlösa.


22 januari 2015, 23:10
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron