Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
...och så har jag kodat en del och justerat mina skript samt lagt till några korn av loot.


11 januari 2015, 22:06
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Slutet är fortfarande inte helt bestämt, men nu tror jag att jag har något på gång som kan bli definitivt. Problemet har varit att det alltid funnits en hake som krävt halvkrystade förklaringar.


12 januari 2015, 13:01
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Just nu surfar jag runt på olika "flumsajter" i jakt på inspiration och läser vad andra fantiserat ihop om spöken och särskilt deras oförmåga eller ovilja att gå vidare i döden och hur man kan få dem att lämna jordelivet helt och hållet. Det jag kommit fram till hittills är att jag måste formulera exakt omständigheterna kring att "mina" spöken dröjer sig kvar för att ha något att utgå från och "individanpassa stödinsatsen" ( :P ) istället för att, som jag tänkte från början, försöka hitta på en absolut, "one size fits all"-ritual.

Spoiler! :
Frågan är bara hur man "hjälper" någon som kanske har som största mål
i döden att använda hela mänskligheten som marionetter, skapa en ständigt växande armé av demoner och slutligen ta över hela existensen...
:lol:; då krävs det lite tyngre grejer.

"Asså, har spöken i spel aldrig några andra, lite normalare intressen - som typ att spela kricket eller nå't? Det är alltid
"använda hela mänskligheten som marionetter"
hit och
"skapa en ständigt växande armé av demoner" dit
. Men hallå, värsta Svensson-livet, juh! När jag blir stor tänker i alla fall inte jag
slutligen ta över hela existensen
. *himlar med ögonen* Jag tänker aldrig bli som mina föräldrar."


12 januari 2015, 19:02
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det blev inte så mycket gjort idag. Jag har planerat några grejer och funderat på storybakgrunden för slutet; det finns lite luckor att fylla för att förankra gameplayet bättre.


13 januari 2015, 05:25
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Sådärja, spökets bakgrundsstory är fixad och allt är planerat. Det återstår förvisso fortfarande en liten detalj som måste fyllas i, men det jag hade sådana problem med igår är på plats, så nu vet jag exakt vad som saknas även om jag inte vet exakt hur det ser ut än. Själva implementeringen återstår också förstås, men mycket bygger på att jag återanvänder saker som redan är på plats, så det torde inte bli så mycket jobb (1 eller 2 dagar kanske).


13 januari 2015, 17:59
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
1 eller 2 dagar kanske


Jag dristar mig till och med till att säga att det kommer vara klart senast imorgon kväll. :10:


14 januari 2015, 00:51
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
219/233
110

Arbetet fortgår.


14 januari 2015, 06:38
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
Schueberird skrev:
1 eller 2 dagar kanske


Jag dristar mig till och med till att säga att det kommer vara klart senast imorgon kväll. :10:


Annars ska jag äta upp min idiomatiska hatt.


14 januari 2015, 13:27
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Vad äter man till en sådan? Idiomatisk potatisgratäng? :04:


14 januari 2015, 16:39
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Bara pannkaka, kanske?


14 januari 2015, 16:40
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron