Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Nu har jag gjort något våghalsigt... Trots att jag äter maxdos av antidepp har jag tagit naturläkemedlet 5-htp som är förstadiet till serotonin. Jag tänkte försöka dra ner på antideppet genom att underlätta för kroppen att tillverka serotonin på egen hand. Min förhoppning är att serotoninet skall hamna på rätt plats då istället för att skvalpa runt lite överallt och ge biverkningar. Det visade sig att det här var kapslar istället för tabletter, så då är det ju svårt att mjukstarta dosen, och jag vill inte dra ner på antideppet innan det här andra har kickat in, för då tar jag mig inte ur sängen.

Inte har jag konsulterat min läkare heller, dels för att jag vet att han tycker att tillskott och sådant är nonsens, dels för att han alldeles för ofta har sämre koll än jag (jag var t.ex. tvungen att upplysa honom om att ritalinet som han skrivit ut inverkar på noradrenalinet precis som antideppet han hade skrivit ut).

Jag har inte koll på hur snabbt 5-htp påverkar halterna av serotonin, så det här kan ha varit skitdumt. Jag tycker ändå att det borde ta ett tag för kroppen att faktiskt tillverka serotonin efter att ha smält själva kapseln och tagit upp aminosyran i kroppen. Och jag har bara tagit en kapsel. Man får ta tre.

Jag vill inte ha predikningar och förmaningar, men om ni skulle märka att jag plötsligt börjar skriva helkoko saker (värre än vanligt alltså) får ni gärna på ett snällt sätt uppmärksamma mig på det.

12 januari 2015, 16:40
Medlem
Hur märker vi skillnad på de verkligt helkoko sakerna och de helkoko sakerna? Jag hade precis börjat vänja mig vid dina utflippade hippieidéer. :P

12 januari 2015, 17:02
Moderator
Haha, jag undrade just själv detsamma. ;)

12 januari 2015, 17:04
Moderator
Å andra sidan kanske det innebär att jag inte har något att förlora. :P Jag är redan helkoko.

12 januari 2015, 17:12
Medlem
Jag har väl ungefär samma inställning till diverse tillskott som din läkare, men å andra sidan är jag misstänksam mot piller i största allmänhet - vilket i och för sig nog handlar mest om slentrianmässig utskrivning av piller (och/eller folks motiv att tjäna pengar på den som är sjuk) och inte nödvändigtvis eller per automatik pillerna i sig (även om det finns en del humbug i den branschen också).

Om det fungerar för dig, så antar jag att det fungerar för dig!? Jag får väl även anta att du läser på ordentligt innan och inte låter dig luras så lätt. Lycka till!

12 januari 2015, 17:26
Moderator
Tack! Jo, jag tror faktiskt att jag har rätt bra koll, men det här är en chansning. Förhoppningsvis märker jag eventuella skumma symptom tidigt nog för att kunna avbryta experimentet innan det hinner ställa till med något.

12 januari 2015, 18:43
Moderator
Jag har inte märkt något än iaf, inte ens huvudvärk som jag får av för hög dos, så det var nog inte farligt att börja med tillskottet samma dag som jag redan medicinerat mig fullt. Det verkar nog inte så snabbt.

12 januari 2015, 22:13
Medlem
Såg på Inception. Det lär jag inte göra om på ett bra tag.

12 januari 2015, 23:45
Medlem
Incognita skrev:
Jag har inte märkt något än iaf, inte ens huvudvärk som jag får av för hög dos, så det var nog inte farligt att börja med tillskottet samma dag som jag redan medicinerat mig fullt. Det verkar nog inte så snabbt.

Nej, det tar väl några dagar, kanske till och med veckor, eller!?

13 januari 2015, 05:09
Moderator
Näej, jag märker definitivt någonting redan idag. Jag har googlat vidare och man kan få serotonergt syndrom rätt fort om man kombinerar antidepp med tex johannesört, så jag antar att det gäller samma här. Jag måste med andra ord vara väldigt försiktig. Grejen är att jag ju redan har effekt på serotoninet av antideppet. Då går det snabbare.

Idag har jag hjärtklappning. Men jag känner mig klarare i skallen än vad jag har gjort på länge. Jag måste dra ner på något av det, men jag vill inte sluta med 5htp eftersom jag faktiskt känner mig handlingskraftig för en gångs skull. Jag provar att dra ner kraftigt på antideppet och ta 5htp istället. Blir jag då väldigt låg utan att känna överdoseringssymptom så tar jag aningen mer antidepp men fortfarande mindre än vanligt. Mår jag jättekonstigt söker jag vård.

13 januari 2015, 10:37
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.