Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Nja, det är inte på långa vägar lika effektivt, men man får väl ta det man får, antar jag.


3 januari 2015, 01:31
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Här kommer den: :36:


3 januari 2015, 01:33
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
"Haha, lägg ägg, jag gör som jag vill, you can't tell me what to do!"

Ja, du ser, cyberlavetter är inte på långa vägar lika effektiva.


3 januari 2015, 01:41
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Förresten tyckte jag nyss att det ringde på dörren och jag blev lite orolig att någon faktiskt hade kommit för att ge mig en lätt örfil, men det var nog bara inbillning; jag lyssnade på radio samtidigt med hörlurar plus öronproppar, så det kom troligen från radion.


3 januari 2015, 01:44
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Då får du väl se till att träffa och bli träffad av någon personligen, helt enkelt, eller skylla dig själv. ;)

Lider du månne av lite separationsångest gentemot ditt projekt?

EDIT: Min astralkropp har ännu inte lärt sig att materialisera sig helt via cyberrymden, men nästa gång så... Moahaha! :mrgreen:


3 januari 2015, 01:47
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Imorgon ska jag hursomhelst ägna mig åt kartorna. Jag kommer inte införa ett extra uppdrag, men däremot kommer det bli några extra grottor för en extra twist. Jag har en väldigt komprimerad form som kanske kan gå att få in (just nu har jag bara ungefär 400 celler kvar att raka av) - eller så blir det några enklare grottor.


3 januari 2015, 02:08
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Incognita skrev:
Då får du väl se till att träffa och bli träffad av någon personligen, helt enkelt, eller skylla dig själv. ;)


Då återstår alltså bara att skylla sig själv.

Citera:
Lider du månne av lite separationsångest gentemot ditt projekt?


Kanske det; jag har liksom på känn att det antingen kommer ignoreras eller dissas - men kanske inte om jag gör det så intressant/roligt som möjligt att spela.


3 januari 2015, 02:13
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
196/209
1711

Schueberird skrev:
Imorgon ska jag hursomhelst ägna mig åt kartorna. Jag kommer inte införa ett extra uppdrag, men däremot kommer det bli några extra grottor för en extra twist.


Vid närmare eftertanke kommer jag skippa den där extra twisten; det hade bara blivit en något mer invecklad upprepning av något som redan finns. I och för sig hade det kunnat få illustrera den flyktiga, okynniga naturen hos det som spelaren jagar, men det hade nog, med mig själv som måttstock, snarare blivit mer irriterande än intressant (/"intressant").

Däremot tänker jag göra det lite svårare att ta sig till en viktig plats, eftersom den innehåller så pass avgörande saker, genom att införa ett pussel av stora mått, till vilket grunden redan är byggd.

...och så har jag börjat fundera på kartorna: Det saknas officiella kartor, eftersom ön är å pass gammal, så de kartor som finns ritades av en före detta fånge och är alltså inte väldigt detaljerade, men visar allt i stora drag. Då behöver jag alltså inte ägna lika mycket tid åt dem som jag annars hade behövt...


3 januari 2015, 13:17
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
När jag väl börjat rita kartor, då måste all terräng anses vara på plats och eventuella framtida, större förändringar inställda, så det här är en viktig milstolpe.

För övrigt anser jag att jag ska vara jävligt ledig när det här projektet är klart. Några dagar på vilohem skulle göra gott - i sann Bergmansk anda. 8-)


3 januari 2015, 13:30
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
196/209
722

Idag har jag funderat lite mer på kartorna, men inte börjat rita dem än, eftersom den sista grottan eventuellt skulle kräva att jag tog bort grejer, vilket skulle ha påverkat kartorna, så dagen har istället ägnats åt att klämma in den sista grottan. Jag hade tur och grottan, med diverse tillbehör, hamnade väldigt gynnsamt i både tid och rum, så jag har fortfarande ungefär 700 celler till godo, vilka kan komma väl till pass senare för eventuella dekorationer och utsmyckningar. Lite skicklighet i form av erfarenhetsbaserad kunskap spelade också in, men mest tur.


4 januari 2015, 04:14
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron