Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Älgar är väl vackra, kantiga, mystiska djur? Lite som Okapin. Kroppsdelarna ser lite malplacerade ut.

Lyssna här för bövelen:
http://www.looperman.com/tracks/detail/162375

Det är fan bra!! Stomp i golvet bra. :geek:

9 december 2014, 02:12
Medlem
Tja, älgar är coola, men jag skulle inte för den skull säga att jag är kär i dem. :P

CodeRedAlert skrev:
Älgar är väl vackra, kantiga, mystiska djur? Lite som Okapin. Kroppsdelarna ser lite malplacerade ut.

Lyssna här för bövelen:
http://www.looperman.com/tracks/detail/162375

Det är fan bra!! Stomp i golvet bra. :geek:

Jorå, helt okej och med lite mer variation skulle det kunna bli riktigt bra.

9 december 2014, 03:06
Medlem
Köpt en doftande tvål :08:

11 december 2014, 19:44
Moderator
Igår tillbringade jag hela dagen i sängen med min nya kärlek - jag i den och hon under den. :mrgreen:

Mot kvällen började hon göra små turer upp i sängen. Idag har vi gosat massor. Lilla Zelda Inanna upptäckte att matte inte bara är rolig att leka med utan faktiskt är riktigt bra på kattmassage. Då blev det ett väldans spinnande.

Resan för att hämta kissen i söndags blev en riktig rysare. Sonen blev rejält åksjuk väldigt plötsligt och kräktes ner sina skor (och i dem!) och halva tågvagnen, så att folk började evakuera. Nödtelefonen där man skulle kunna nå tågpersonal funkade inte. När jag hittat en annan telefon lovade de att komma och ta hand om det hela, men inte 17 kom de. Det var brist på vatten på toaletterna, väldigt tunn stråle. Så blev det fordonsskada mitt i alltihop och vi fick byta tåg på sthlm central. Sonen fick gå låååååångt med enbart plastpåsar på fötterna, och packningen hade nu utökats med nedkräkta vinterkängor som sonen vägrade skiljas från. Tåget vi fick byta till var fullproppat så vi fick stå resten av resan. Jag surfade som en galning för att hitta söndagsöppen skoaffär nära tågstationen i Uppsala, vilket renderade en spetsfundig kommentar från konduktören om att föräldrarna är värre än tonåringarna med surfplattorna. Väl framme var det snö och is, inte lämpligt underlag för någon utan skor. Jädrar vad långt man får gå från perrongen för att komma till en taxi nu för tiden! 100kr för taxiresa inte många meter till närmaste skoaffär. Sur taxiförare besviken över att vi inte vill åka vidare med honom efter skoinköpet. Insåg att även buss till Storvreta är svindyrt, för det är visst två zoner. Och nu var vi sena också. Men faktiskt bara 20min! Helt otroligt att vi rodde det iland!

16 december 2014, 21:51
Medlem
Varit på nya jobbet. :shock:

Vad gulligt Inco! Alltså med katten...hann inte läsa hela först.

17 december 2014, 01:36
Moderator
Hehe, ja, kaskadkräkningarna var INTE gulliga, det kan jag lova. ;)

Så hur var nya jobbet?

Jag har tillbringat ännu en dag i sängen och mest sovit. Snörvlat en massa. Kattungesäkrat lite; gardinerna behövde visst fästas upp, då den här vildkissen gärna klättrar i dem annars.

Önskat att Zeldas lilla kompis vore här redan. Hur tänkte jag egentligen? Skall hon behöva vara ensamkatt ända till vecka 9? Eller skall det bli tre katter för att hon skall slippa det? Hon är ju van att ha katter runt sig.

17 december 2014, 20:38
Medlem
Nya jobbet var fullständigt horribelt. På grund av de få (2) kollegor som fanns där samtidigt. Jag tvingades i timtal - timtal - sitta och PRATA om ditten och datten och ditten igen. Och r.e.l.a.t.i.o.n.e.r. Usch.

Men katten klarar sig nog utan kattsällskap tills dess! Hon har ju er. Eller är det långa dagar när ingen är hemma? Kan ni låna hem en vuxen katt under tiden som håller den sällskap? Eller låna ut kattungen under dagarna till någon som är hemma - en pensionär i grannskapet eller så.
Tre katter är rätt många att ta med om du ska någonstans eller om du ska inackordera dem...du är ju en kvinna på resande fot rätt så ofta, har jag fått för mig.

18 december 2014, 12:26
Moderator
Aj då, hoppas det ordnar sig med jobbet.

Nej, det är inte långa dagar. Dels jobbar jag ju bara halvtid (och numera i staden jag bor i), dels kan jag jobba hemifrån en del. Nu har jag varit sjuk sedan jag kom hem med henne, så jag har funnits på plats hela tiden. Var ute och handlade idag bara, samt i tvättstugan.

Ja, det är ju knepigt att ta med sig flera katter. Jag har en kattvakt med nyckel till min lägenhet, men helst vill jag ju att katterna skall ha mer sällskap än så, större del av dygnet. Fördelen med flera katter är å andra sidan att de har sällskap av varandra.

Idag har jag köpt ett mastodontkomplex till klättermöbel. Zelda blev överförtjust.

20 december 2014, 00:39
Medlem
Önskat forumet en god jul och haft mitt roliga för idag. :roll: *back to work*

23 december 2014, 14:04
Moderator
- Bakat sjukt mycket pepparkakor, och ätit alldeles för mycket deg
- Hotat Good News Magazine att göra dem kända som Bad News Magazine om de skall hålla på att hota med inkasso för att man inte vill förnya en prenumeration (det tog skruv)
- Byggt en pepparkaks... öhrm... rivningskåk med sonen
- Gjort och skickat julkort verkligen i sista minuten (blev tvungen att improvisera för att dölja sonens nakna axlar på fotona av blygselskäl)
- Lagat älgköttbullar med potatismos och rödkål
- Stökat till hela köket på kuppen

23 december 2014, 22:16
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.