Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Jonisator - bara bra för luften? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Jonisator - bara bra för luften?
En sån här:

http://www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/kropp-halsa/luftrenare/rubicson-jonisator-p40441#ProductDetailedInformation

är det nåt för rökkänsliga aspies? Tänkte peta in en sån hos min mor innan julfirandet... om inte nån här känner till nåt negativt om den!

18 december 2014, 01:27
Medlem
Inlägg Re: Jonisator - bara bra för luften?
Vet inget om produkten.

Men en fråga: Tar den även bort röklukt ur luften? Alltså hos någon som röker.

18 december 2014, 12:31
Medlem
Ah, det är ju en ozongenerator! Då är jag lite mindre skeptisk än ja var från början, jag gissar att den gör den kvardröjande stanken lite bättre och att rökmolnen bryts ner fortare. Men om man kedjeröker och/eller det redan är ingrott så torde effekten vara högst begränsad.
Men, jag blir gärna motbevisad och emotser en riktigt savant utvärdering efter helgerna.

18 december 2014, 20:04
Moderator
Jag är också nyfiken. Har blivit tipsad om det men inte riktigt vetat vad jag skulle tro. De brukar ju inte vara billiga, direkt. Nu orkade jag inte klicka på länken här, iofs.

20 december 2014, 00:43
Medlem
Just den på länken har jag lånat av en kompis. Kostar 300 ny.

Tror den gör lite nytta i mitt vardagsrum just nu. Fick nyligen en rökig möbel. Osäker på vad som gjort mest nytta, en vecka på balkongen, eller jonisatorn.

20 december 2014, 05:14
Moderator
Mycket billigare än de jag sett länkar på iaf.

20 december 2014, 13:07
Moderator
Tja, jag är skeptisk till att en vecka på balkongen verkligen skulle få bort rökstank ur en möbel... Men jag har å andra sidan överkänsligt luktsinne.

20 december 2014, 13:08
Medlem
Luftjonisatorer är erkänt bluffmakeri.
Att tänka på med ozon är att det är en mycket giftig gas, mao dumt att medvetet spä luften i ens hem där man vistas större delen av dygnet i.

Rökiga möbler hanteras bäst med väteperoxid(en annan oxidator) för husbehov finns det i javex
Bild

24 december 2014, 02:24
Moderator
Ah, bluff alltså. Det var det jag befarade.

24 december 2014, 02:33
Medlem
Intressant. Jag märker positiv skillnad iaf. Spännande :) Jag går också på mumbo jumbo! :)

Man behandlar ju inrökta bilar och husvagnar med ozon - hur funkar det då, ufo?

24 december 2014, 08:29
Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.