Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Slav och slavdrivare i ett.


18 december 2014, 00:27
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
188,4375/203
289

Nu har jag betat av ytterligare några lootplatser och bland annat agerat äktenskapsmäklare för att minska antalet dörrar som den loothungriga spelaren måste forcera för att uppnå en "perfect lootscore" (vad man nu ska kalla det på svenska; "perfekt värdeföremålspoäng" känns inte helt klockrent). Jag har även passat på att lägga till extra utrustning och inredningsdetaljer samt justerat ett och annat.


18 december 2014, 08:12
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
189,9375/203
134

Just nu håller jag på med den sista av de kvarvarande lootplatserna, vilken också är den som tar längst tid - och blir den helt klart spektakuläraste.


20 december 2014, 08:31
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
189,9375+/203
85

Idag har jag börjat implementera slutscenerna samtidigt som jag pysslat med den sista looten, vilken inte är helt klar än, och justerat en del detaljer.


21 december 2014, 06:28
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag kom just på att jag jobbade 46 timmar "igår" (eller vad det nu kallas) - om än med korta avbrott för näringsintag och allt frekventare, korta sekunder av attacksömn och mikrodrömmar under vilka någon pratade med mig. De sista 2 eller 3 timmarna kom jag in i andra andningen, sömnattackerna upphörde och bland annat skrev jag plötsligt ett nytt skript för att lösa ett problem på ett, om jag får säga det själv, snyggt sätt, men sedan var det schlutt -eller jag kände att det var dags och beslutade att det var schlutt och gick och lade mig.

Det är förresten de där snabba växlingarna mellan vakenhet och sömn som tydligen i längden ska kunna orsaka att hjärnan till slut inte kan avgöra om den sover eller är vaken och man börjar typ drömma när man fortfarande är vaken, fast jag vet inte hur länge växlingarna behöver fortgå för att det ska gå så långt.


21 december 2014, 15:38
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Just nu funderar jag på hur mycket jobb jag ska ta med mig till den årliga julmiddagen som päronen bjuder på. I vanliga fall brukar jag tänka att det inte skadar med några dagar ledigt borta från datorn, men det här är inte vanliga fall; jag behöver all tid jag kan få nu när det bara är knappa två veckor kvar. :30:

Just idag ska jag hursomhelst prioritera mitt bidrag till julmiddagen i form av brödbak och köttbullerullning.


21 december 2014, 16:26
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
189,9375/203
62

Jag fortsätter på samma spår som tidigare.


22 december 2014, 09:52
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
190/203
49

Jag passar på att jobba vidare medan bröden jäser och nu är all minsta behövliga loot utplacerad.


22 december 2014, 15:26
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Ojojoj, vad du jobbar och står i. :08:


23 december 2014, 12:26
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
190/203
1

Sedan senast har jag fixat några till grejer till ett av sluten och experimenterat med fler ventilationsrör, vilket resulterade i att jag nu har endast en (1!) cell till godo, men evetuellt kan jag pressa ner antalet senare genom att till exempel optimera terrängen - eller så skippar jag de extra rören om jag skulle behöva cellerna till viktigare saker. Medan rören beror, så ska jag fortsätta med sluten.


25 december 2014, 02:42
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron