Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
180/200
315

Alla dörrar och luckor är låsta/olåsta/uppdyrkbara/ouppdyrkbara och alla vakter har de nycklar som de behöver. Allt behöver som vanligt testas ordentligt, men nu är alla detaljer på plats, plus lite andra grejer som jag upptäckte och fixade.


13 december 2014, 04:56
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
182/200
315

Nu är det ungefär 18 punkter kvar av varierande storlek och lite drygt 17 dagar kvar innan allt ska vara klart för alfatestningen; ungefär 1 punkt per dag, alltså - minst.


13 december 2014, 09:09
Medlem
Inlägg 
Dagens fras: "ensam i dunkla salars djup"

Stunden har kommit att bestämma sig för vad jag ska göra med övriga fångar i fängelset: Ska jag låta dem försöka fly om cellen öppnas eller ska jag göra det enkelt för mig (för en gångs skull?) och göra alla medfångar helt passiva (till exempel genom att låta dem sova en sömn så djup att de inte kan väckas ur den - eller, kort och gott, medvetslösa) och kanske även stänga av möjligheten att öppna celler? Det finns inte så mycket stans att fly och de kommer troligen bara inom kort bli nedgjorda. Spelaren kan inte göra mycket för att hjälpa dem fly heller (förutom att klubba dem medvetslösa och bära ut dem en efter en), så den enda egentliga nyttan med att låta dem försöka fly är för att distrahera vakterna, vilket i och för sig kan vara uppskattat.

Förresten kom jag på nu att jag har ställt in slussen på ett sådant sätt att den kan öppnas av vakterna direkt, men, som en svår- eller oundviklig följd, även av övriga NPC:er, det vill säga övriga fångar, vilket helt motsäger idén med slussen och talar emot att låta fångarna försöka fly - om jag inte på något sätt kan lösa slussproblemet, men det tänker jag inte ägna någon tid åt, så det får (troligen) bli så att jag gör övriga fångar medvetslösa, men behåller möjligheten att öppna celler, så att spelaren kan välja att bära ut en fånge om hen känner för det. Det skulle kanske också något förstärka intrycket av den dammiga dvala som fängelset kan tyckas ha fallit i.

En idé för att åtminstone göra nå't extra med fångarna är att lägga till ett helt frivilligt extrauppdrag, när spelaren läser listan över fångar, att ta med sig någon som Garrett känner igen namnet på (eftersom han skulle ha större nytta av personen om denne vore fri), men jag vet inte, det blir kanske mest bara stansarbete för spelaren att utföra det, men det skulle i så fall vara den typen av extrauppdrag som bara blir synligt när det har utförts; på så sätt ligger beslutet helt och hållet hos spelaren och den som gillar den här typen av arbete får en liten klapp på axeln i slutet medan den som inte gillar det inte behöver bry sig alls. Garrett måste dock fälla någon sorts kommentar när han läser fånglistan, så att det framstår klart vilken fånge det handlar om (vilket betyder att jag troligen måste hitta någon som kan härma Garretts röst). Denna idé får bero till senare.


13 december 2014, 19:44
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
183/200
315

Minimalt antal fångar är på plats, det vill säga en av varje obeväpnad NPC som inte redan finns någon annanstans. Jag skulle kunna tillverka nya eller använda samma flera gånger, men det tänker jag inte göra; jag har spritt ut dem ganska bra och dessutom måste det inte vara fullsatt. Något att fundera på är vad jag ska göra med de tomma cellerna (en är redan fylld med annat) och de hänganda burarna. Fången som spelaren eventuellt kan välja att rädda är också på plats - även om det inte är helt klart hur hon hamnade där; det finns inget som tyder på att hon skulle varit kriminell, fast å andra sidan gifte hon sig med en (före detta?), så det kanske räcker som förklaring!? :04: Vi får se; jag kanske skippar det hela helt och hållet, vilket dock ger en till tom cell.


14 december 2014, 11:22
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
187/202
301

Idag har jag detaljplanerat de tre alternativa sluten, fixat en del smågrejer, skippat det tredje alternativa slutet och börjat bygga grunden till de två kvarvarande sluten.


15 december 2014, 13:28
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
188/202
171

Grunden är lagd för sluten.


15 december 2014, 17:18
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
188/203
263

Idag har jag justerat några smågrejer som dök upp medan jag flög runt och inspekterade, men även till viss del beundrade (rent objektivt alltså :mrgreen: (det här var alltså inte en av de där dagarna då jag bara känner för att bränna alltihop)), mitt verk.


17 december 2014, 10:21
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
188,0625/203
283

Idag har jag börjat beta av de platser som fortfarande saknar loot.


17 december 2014, 18:23
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
188,125/203
283

Nu när en lootplats till är avbetad har jag tillstånd att äta middag, så nu blir det en paus - såvida jag inte arbetar medan jag äter... :01:


17 december 2014, 20:36
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Har du tillstånd att äta nu? Så oerhört generöst av... dig. :04:


17 december 2014, 20:39
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron