Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag hade ännu en dröm där jag insåg att det var just en sådan för att jag inte kunde läsa text och granska andra detaljer. Inte kunde jag flytta på saker som jag ville heller, efter att jag insett att det var en dröm, vilket var rätt irriterande, men så tänkte jag att det var skitsamma eftersom det ändå bara var en dröm och därmed onödigt att bemöda sig om att flytta runt på pappershögar.


8 december 2014, 02:32
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Igår natt drömde jag att jag tappade stora sjok av huvudhåret. Det bara lossnade och trasslade in sig i saker. Samma natt drömde sambon att det växte ut rödorange rävpäls på mig lite överallt och att han försökte hjälpa mig att få bort det.

Det är fullmåne.


8 december 2014, 18:57
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag var ute i skogen tillsammans med far min, mörkret började lägga sig och vi skulle hitta något mitt i snårskogen, men innan vi gav oss in passerade vi en gammal tomt med ett övergivet hus på, som vi ofta passerat förut. Grinden i snirkligt utformat, svart gjutjärn gnisslade när far min öppnade den och vi gick in. Huset var smalt, men högt [ungefär som många hus i Nederländerna]. De två översta våningarna var nedsläckta och de höga, smala fönstren kolsvarta och jag kände instinktivt att jag absolut inte ville gå upp dit. På nedervåningen kom vi in direkt i ett kök, där det bland annat hängde en mängd skärbrädor i grova rep på väggarna.

I anslutning till köket låg vardagsrummet och sedan var det slut på rum [förutom trappan upp till de övre våningarna som troligen låg bredvid köket, eftersom det fanns plats där med tanke på att vardagsrummet var ungefär dubbelt så långt som köket]. I den bakre vardagsrumsväggen såg vi ett stort hål ut mot en vidunderlig utsikt över en djup dal omgiven av ett kargt klipplandskap åt alla håll. Några meter nedanför hålet syntes ett stort, invecklat system av grova rör och bastanta, runda luckor. En bit armeringsjärn stack ut från ytterväggen under hålet och jag gissade att det en gång funnits en dörr, där hålet nu var, ut till vad jag först tänkte hade varit en trappa ner till systemet av rör, men senare insåg nog snarare en gång hade varit en balkong och att det fanns en anslutning till rörsystemet via husets källare.

Längre ner i dalen syntes en husruin i vitrappad sten med bara de tjocka väggarna kvar och en dörröppning plus två fönsterhål.


9 december 2014, 02:29
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Tåg och familjeliv.


9 december 2014, 08:25
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Häromnatten drömde jag att jag var på dejt med någon blond kvinna på en bar någonstans och vi drack tequila och tåflirtade.


27 december 2014, 17:20
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Schueberird skrev:
Häromnatten drömde jag att jag var på dejt med någon blond kvinna på en bar någonstans och vi drack tequila och tåflirtade.


...vilket är rätt intressant - om man betänker vad jag inte gör i verkligheten - åtminstone vad gäller tequilan... inte för att jag ägnar mig åt tåflirt så ofta heller, men...


27 december 2014, 17:25
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Din skuggsida kanske håller på att göra myteri? :04:

Själv hade jag nyligen ihop det med något slags ljusvarelse i en skogfylld fantasyvärld nyligen. Vår artskillnad var inget problem, för tydligen kunde de bara förena sig med en kvinna av folket. :P


27 december 2014, 17:31
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Till min stora överraskning drömde jag att jag var i USA och skulle försöka åka tåg till Rio de Janerio. 2 byten, hållplatserna var väldigt kaotiska.

Hade väntat mig att vara i Centraleuropa, det där var en verklig överraskning.


29 december 2014, 16:36
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag var i Finland. Drömmen börja med att jag lyssna på en Babylon 5 recension. A Voice In The Wilderness, del 1 och 2. Sen prata dom plötsligt om Budapest. Min reaktion var ungefär "vad håller ni på med?!". Jag konstatera att dom skulle göra "samma sak" med Sic Transit Vir. Sen vände jag ryggen åt rummet en kort stund och morsan utnyttja den stunden till att flytta omkring på alla mina saker. Jag skällde ut henne för att hon bara möblerar om i någon annans rum för sitt eget nöjes skull.

Och jag närmar mig en sjunde dröm. Dags att dra till "The Lurker's Guide To Babylon 5", säsong 3 episod 12, Sic Transit Vir. Dom har en kommentar som jag gillar.


30 december 2014, 13:30
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att jag cyklade till Härjedalen, mellanlandade i Sveg och kände igen mig från barndomens semestrar och var lycklig.


7 januari 2015, 22:39
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron