Usch, fixade inte att röja inför städarna idag. Total förnedring.
Jag har bett om att få boendestöd
inför städningen istället för efter den, men de får inte till det i schemat. Nu har jag fotodokumenterat eländet, så kanske blir det lite fart på dem. Jag tror inte att de fattar hur illa det är mellan varven, eftersom de inte ser det när det är som värst.
För vinterdeppskör för att våga läsa den av riksdagen antagna budgeten. Kan någon ge ett snabbt referat om exakt hur deprimerande den är?
Jag skall hälsa på en väninna som skäms över sin stökiga lägenhet. Skall jag våga visa henne min fotodokumentation, måntro? Det kanske muntrar upp henne lite.
Igår gjorde jag iaf något bra. Jag höll föredrag om självhjälpsgrupper för demenssjuka, och nu verkar det som att folk tänker starta igång en verksamhet. Äntligen! Det var ett gäng riktiga eldsjälar som samlades, sådana som tänker utanför boxen och inte frågar om lov om allting, och mitt föredrag sporrade dem ännu mer. Jag har erbjudit att hjälpa till. Yey! Det känns meningsfullt.
Jag fick en massa beröm från BUP också. Skönt att bli påmind om det jag faktiskt gör bra.