Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag låg och funderade en stund imorse och kom på en galen idé till slutet som jag tror kan bli rätt intressant, men först ska jag göra klart allt annat.


30 november 2014, 17:21
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
121,6/142
135

Just nu håller jag på och betar av en massa detaljer och testar olika specialfall, vilket bland annat inneburit att jag väntat en del, fast det hade det goda med sig att jag kunde fundera på det nya slutet och justera saker i planen som annars inte skulle ha fungerat.


2 december 2014, 23:49
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
121,7/142
65

Idag har jag hittills hunnit med en specialeffekt för ökad realism, som kanske ingen någonsin kommer att se (Antar ni utmaningen? 8-) ), men jag kunde inte låta bli. Det inkluderade ett nytt skript och viss ohyra.


3 december 2014, 21:55
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
121,76/142
76


5 december 2014, 02:19
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
168/196
78

Jag förde ihop två olika "att göra"-listor istället för att peta med decimaler och sedan decimalerna gjorde sitt intåg har jag sammanlagt gjort klart ungefär 30 olika punkter. Vad jag har gjort är ungefär det vanliga: skrivit några nya skript, testat saker om och om igen, väntat, passat på att fundera och reflektera medan jag väntat, justerat saker, lagt till lite effekter, väntat lite mer, testat igen etc...


5 december 2014, 23:36
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
171/196
78

Ju närmare sluten jag kommer desto färre detaljer kan jag avslöja.


6 december 2014, 13:32
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
172/196
78

Idag har jag lagt till regelverk under alla gångbroar - så mycket det nu gick i alla fall; jag började med ganska avancerade saker, men mörkerljus går inte så bra ihop med objekt, så jag fick nöja mig med enkla tvärslåar.


8 december 2014, 06:54
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
175/196
69

Idag har jag varierat svårighetsgraderna lite mer genom att lägga till en spiralformad patrullrutt, kompromissat litegrann, men mest av allt testat och justerat diverse kritiska detaljer.


9 december 2014, 01:51
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
176/196
297

Idag har jag skippat en bonus, men framförallt sparat en del celler genom att bygga om den del där bonusen skulle ha varit och kopplat ihop två kritiska delar på ett direktare sätt, vilket även kommer fungera som en ledtråd till spelaren.


10 december 2014, 05:19
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
177/198
315

Just nu håller jag på med dörrar och luckor som antingen ska var låsta, olåsta, uppdyrkbara eller inte uppdyrkbara och dessutom varierar det mellan svårighetsgraderna plus att det är bra om man inte har för många nycklar, undviker överdriven "keyhunt", men ändå har tillräckligt många låsta dörrar för att det inte ska bli för lätt. Det har med tiden blivit ganska många dörrar, men de flesta kommer vara olåsta och jag har försökt identifiera de dörrar som är intressantast. Det är inte så mycket kvar nu. Jag har även fixat en del, mer eller mindre relaterade, smågrejer här och där som dykt upp medan jag funderat på dörrarna.


13 december 2014, 01:13
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron