Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
115/140
379

Bonusen är klar, vilket inkluderade ett flertal olika moment.


25 november 2014, 06:57
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
115,5/140
428

Idag har jag inte bara haft en väldigt mogen humor, utan också simmat omkring och kastat en sisådär (bokstavligen) 9000 bollar av torkad burrickurin omkring mig, för att testa att allt mitt vatten beter sig som vatten (och alltså inte bara ser ut som vatten), och justerat detaljer här och där tills allt fungerat som det ska (det återstår dock fortfarande en del av vattnet som inte fungerar helt optimalt (men som i värsta fall kan lämnas därhän), så den ska jag arbeta vidare med). Ibland uppstår även synliga sömmar på den del av vattenytan som är synlig nedifrån, så det har jag också kollat och fixat där det behövts.

Torkad burrickurin är förresten något som vanligtvis trädgårdsmästaren använder sig av i sitt arbete.


25 november 2014, 22:39
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
En rask promenad senare...

116/140
447

Snart bara en månad kvar innan alfa-testningen ska inledas.

En tre månader yngre Schueberird skrev:
Jag har även upptäckt att några områden inte påverkas av de flödesklossar som de omges av och jag vet fortfarande inte vad det beror på (det gör till exempel att eldpilar som skjuts ner i berörda vattenvolymer studsar på bottnen och sedan åker upp och krockar med himlen istället för att släckas och försvinna när de kommer ner i vattnet).


Det är alltså den här grejen jag har fixat idag.

En synlig "söm" kallas för övrigt det som uppstår i skarven där två tapetvåder möts som inte mönsterpassats. Det kan även uppstå på vattenytor - eftersom vattenytan är en typ av tapet (om än animerad) - fast av en annan anledning än för andra sorters tapeter.

Citera:
Torkad burrickurin är förresten något som vanligtvis trädgårdsmästaren använder sig av i sitt arbete.


En helt vanlig dag på jobbet, med andra ord.


26 november 2014, 01:56
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
118/140
145

Dagen och gårdagen har ägnats åt att lägga till extra ventilationsrör som spelaren kan krypa omkring, och ta sig förbi diverse hinder på fler sätt, och en och annan följdeffekt av detta. Bland annat har jag skrivit ett ersättningsskript för hanteringen av reppilar, eftersom jag behövde låta reppilar fästa i dörrar, vilket originalskriptet inte tillåter. Diverse partikeleffekter (moln, rök etc) har lagts till och olika effekter/objekt/händelser har kopplats ihop på ett bättre sätt etc... Spelaren kommer ha en hel del att upptäcka och utforska (även utöver det som ingår i grundstoryn).


27 november 2014, 20:23
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
120/140
232

Idag har jag försökt få till något som ska se ut som ett minivattenfall, men det ser ärligt talat lite taffligt ut, fast det får duga tills vidare medan jag ägnar mig åt annat, och så har jag ägnat mig åt fyrtornet och dess ljus, vilket också skulle kunna se bättre ut; helst vill jag ha en synlig, svepande ljuskägla (fast å andra sidan kanske den inte ska synas förutom när den träffar ett fysiskt föremål och inte bara "tomma" luften), men jag har svårt att få till något som inte bara ser löjligt ut, fast själva det svepande ljuset fungerar rätt okej i alla fall.


28 november 2014, 06:36
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
120/140
108

Idag har jag byggt lite fler ventilationsrör, justerat några detaljer och gjort det enklare att ta sig fram i ventilationssystemet.


29 november 2014, 04:40
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
120/140
135

Aktuell grej på gång är "Hand of Glory". Den är ganska kraftfull, så jag funderar på olika trade-offs på varje svårighetsgrad eller att bara göra den tillgänglig på lägsta svårighetsgraden.


29 november 2014, 07:19
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag har bestämt mig för att skippa "Hand of Glory" och koncentrera mig på viktigare saker. Grejen var den att det finns en "jubelhand" i originalspelet, särskilt Thief 1, men den gör ingenting och jag tänkte det kunde vara en kul grej att fixa. Den hade passat bättre i en miljö med många låsta dörrar, som till exemel i stadsmiljö, men på min ö, där tillför den inte så mycket och blir just bara en kul grej, så jag skippar det.


29 november 2014, 17:51
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
121/141
135

Idag har jag gjort klart första versionen av en av huvudattraktionerna. Jag fick även en idé till hur den skulle kunna utökas litegrann och få en liten twist på slutet och därmed även förlänga spelet. Jag tror att det skulle kunna bli rätt kul, men jag ska göra en del andra grejer först.


30 november 2014, 04:47
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Första undertexterna är på plats. Jag har bara två dialoger än så länge, så det är inte så mycket, men det kanske blir mer senare.


30 november 2014, 05:45
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron