Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Lite trött kanske... :P


19 november 2014, 05:56
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Döv?!
Även när det är ytterörat eller vad området utanför inre örat nu heter, som är inflammerat? Alltså yttre örongången före trumhinnan.
Men hur som så är det betydligt bättre idag, redan. Även om jag råkade joxa runt med en tops igen för att det kliade så dant...sepuku-topza.


Kul grej från Soundcloud: En italiensk kille presenterar sig - Supported by...la muerte... y ty mamá.

Din mamma, nu även i Italien. Är det en internationell grej? Jag trodde att det var en svensk företeelse. :04:


19 november 2014, 15:43
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Det kanske sprider sig... öroninflammationen alltså!?

Jag trodde mammagrejen var en amerikansk battle/roast-grej från början.


19 november 2014, 16:58
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Att förolämpa någon genom att angripa dennes mamma är väl ganska vanligt över hela världen, bland annat i sydligare områden som Spanien, Grekland, Italien, Sydamerika etc har jag för mig.


19 november 2014, 17:09
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Visserligen.
Men just uttrycket din mamma liksom...äsch, jag vet inte.

Här hemma skojar vi till det genom att något av barnen frågar ex. - Vem har lagat maten? Och så svarar jag eller sambon - Din mamma.

Hrmm, det är kanske roligare IRL.

Huvudvärk, duscha -> sova.


20 november 2014, 02:11
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jomen, det är lite roligt.

Jag fick, mer eller mindre opåkallat (enligt mig dårå), svaret "Su madre?" en gång på ett, vanligtvis, engelskspråkigt forum och det var flera år sedan.


20 november 2014, 06:48
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Bild


21 november 2014, 00:42
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Hm, och biverkningarna? ;) Förutom att bli blåst i största allmänhet... ;)

Jag har så jädra jobbiga tics just nu, i fötterna! Jag har ett alldeles vansinnigt tvingande behov av att spänna och streta med tårna åt alla möjliga och omöjliga håll mest hela tiden, vilket får minst tre trista konsekvenser:
- skavsår och blåsor ovanpå tårna
- dåligt humör
- ofrivilligt tåflirtande med folk som har sina fötter på ticsavstånd från mina.
Enda uppsidan är att det verkar hjälpa mot samma hallux valgus som triggade igång det.

Har börjat känna mig hemma på nya avdelningen på jobbet, vilket är skönt. Jobbet känns faktiskt riktigt mysigt trots all prestationsångest. Jag skall skriva två populärvetenskapliga bokkapitel och är rätt peppad på det. Tredje uppgiften är ju riktigt kul. Jag skall hålla ett föredrag för demenssjuka också, om självhjälpsgrupper. Det är nervöst men känns viktigt.

På hemmafront kämpar jag och sonen med hans tvång och försöker få vardagen att fungera. Han gör stora framsteg nu men upplever det inte så. För honom är det snarare en enorm kontrollförlust att inte få sina tvång åtlydda. Han kan inte se ljuset i tunneln. Hoppas att han gör det snart. Folk kommer ju aldrig att finna sig i att dansa efter hans pipa hela tiden. Jag vill att de skall se honom för den fina, fantasifulla, finurliga och varmhjärtade människa han är.


28 november 2014, 09:54
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Här borrar de, precis till vänster om mig låter det som. Är det klart snart kanske!!? STOP IT!! :05:

Lyckades slanta in räkningar precis nu, innan det var för sent. Allt verkar gå iväg redan idag. Men sluta borra för helvete!!!
Jag tänkte sova en stund till, har inte sovit så bra i natt.

En ny låt är på gång. Har fastnat i njutningsfasen och loopar det lilla som finns.


28 november 2014, 10:23
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Räkningar ja! Det måste jag också göra. Usch så tråååååååkigt!

Boendestödet blev inställt idag, fick jag veta när jag var på väg hem igen efter att ha lämnat sonen till skolan (i god tid!!! Vad vi var duktiga idag!!!). Då hade jag inga jobbgrejer med mig (såsom datorn) och hade inte duschat, så det var bara att fortsätta hemåt ändå. Jag hade verkligen behövt den där startknappen idag, känner jag. Nu har jag inte gjort något vettigt alls, förutom att hitta den där sportlovsresan då förstås, vilket iofs inte var så illa pinkat. Men jag hade behövt röja här hemma. Usch! Eller jobba. Nog för att jag redan har jobbat min halvtid den här veckan, men jag skulle behöva få mer gjort ändå. Andra verkar vara så mycket snabbare än jag. Eller så jobbar de helt enkelt mycket mer än heltid. Den här branschen är full av arbetsnarkomaner utan funktionshinder. Det tycks bara vara jag som blir sängliggande av att ha åkt ett för gungigt tåg, sjösjuk av att lyssna på ljudfiler, febrig och yr av ett intressant seminarium...

Jag lyckas inte ens ta mig ut på uteplatsen för att njuta av de sällsynta solstrålarna eftersom hyresvärden låste altandörren när de lagade handtaget. Nyckeln sitter på knippan, men då måste jag agera i två steg, först hämta nycklarna och sedan öppna dörren, och det orkar jag inte. Det låter ju inte klokt!


28 november 2014, 13:30
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.