Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Substanser och skuggor är klara. Vidare till nästa grej.


16 november 2014, 23:55
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
100/134
206

Alla delar av den slutliga flykten är (äntligen) klara(!) och så har jag uppnått hundra avklarade punkter, vilket jag ska fira genom att äta middag.

Ungefär 1½ månad kvar innan allt ska vara klart för alfa/beta-testning.


17 november 2014, 23:50
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
105,5/135
95

Idag har jag fixat en del smågrejer, läst på lite om brunnar igen och gjort klart andra öns brunn, skrivit ett enkelt skript som ser till att rätt ljud spelas när stora kugghjul roterar, lagt in ett storyelement, lagt till alla delar till en transportmekanism, som ska testas och slutföras imorgon, och tills vidare skippat två smågrejer, som inte är optimala, men kan få duga (om jag har tid över när allt annat är klart kanske jag ägnar mer tid åt dem).


19 november 2014, 05:37
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
107,5/138
139

Idag har jag testat och justerat transportmekanismen från igår, vilken fungerar, men saker som strulade och sedan fungerade tidigare har börjat strula igen, så det ska jag fortsätta testa senare, fixat en del smågrejer, byggt två extra angreppspunkter till fyrtornet, av vilka en kom lite som en överraskning även för mig; jag trodde aldrig att den skulle gå att få in, men det gick efter att jag offrat några dodekaedrar igen (jag kan inte avslöja så mycket utan att spoliera det hela (ledtråd: "två ben, men inte alltid en människa; fler ben än ben respektive fyra ben")) och experimenterat med extra undervattensgrottor.


20 november 2014, 08:11
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
109,5/138
97

Jag glömde skriva att jag justerade ett skript också, så att transporten fungerar bättre.

Nu har jag övergått till att tokmusicera.


20 november 2014, 12:36
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
109,5/138
137

Idag har jag justerat en del smågrejer, byggt om fyrtornet litegrann och sparat en del celler på kuppen, tapetserat om fyrtornsrummen och lagt till golv- och taklister i alla inre rum, vilket var lite krångligt (sättet som fyrtornet är byggt på kräver en serie av allt mindre (8-sidiga) pyramider i varandra för att listerna ska fungera och dessutom måste pyramidmåtten stå i proportion till varandra på rätt sätt, så det var jag tvungen att justera först), men det gick, och fortsatt med testandet och justerandet av vagntransporten (bland annat har jag automatiserat fler delar, vilket var en bra idé). Det är väldigt många olika - och mer eller mindre (mest mer) komplicerade - steg, så det tar ett tag att få allt att fungera ens tillräckligt bra. Bland annat är det en hiss som åker på en annan hiss som ibland åker på en tredje och fjärde hiss och lite senare går de två första hissarna skilda vägar och den första hissen får en ny rutt (ja, ni förstås precis vad jag pratar om, va'!? :04: ).


22 november 2014, 10:07
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
110/138
137

Vagntransporten är klar tills vidare. Det återstår fortfarande några specialfall att testa, men dem tar jag senare; nu går jag vidare till nästa grej, men först en kort paus.


22 november 2014, 15:27
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
110/138
144

Jag upptäckte att jag glömt spela upp viktiga ljudeffekter när jag ersatte ett originalskript med ett eget, så det har jag fixat. I övrigt har jag inte gjort så mycket mer förutom justerat terrängen lite och sparat några celler - jag hade tänkt posta en ljuddemo där jag gick igenom alla steg för transportgrejen, men jag tyckte inte ljudet blev nåe bra när jag spelade in det med grafikkortets "inbyggda" videoinspelningsverktyg, så det blev inget, men jag kanske testar igen imorgon när jag har sovit. Imorgon ska jag dock i första hand ägna mig åt nästa punkt på dagordningen.


23 november 2014, 02:28
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
114,75/140
26

Idag har jag fixat några smågrejer, utökat spelarens möjlighet till interaktion med fyrtornets el- och belysningssystem, lagt till staket där sådana saknades och gjort klart ungefär tre fjärdedelar av en bonus (bland annat skrivit ett skript som bland annat hanterar avsvalnandet av het metall och klämt in några extra grottor). Vatten är för övrigt ett genomgående tema för hela projektet.


24 november 2014, 11:25
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Dagens citat:
“If you're going to try, go all the way. Otherwise, don't even start. This could mean losing girlfriends, wives, relatives and maybe even your mind. It could mean not eating for three or four days. It could mean freezing on a park bench. It could mean jail. It could mean derision. It could mean mockery--isolation. Isolation is the gift. All the others are a test of your endurance, of how much you really want to do it. And, you'll do it, despite rejection and the worst odds. And it will be better than anything else you can imagine. If you're going to try, go all the way. There is no other feeling like that. You will be alone with the gods, and the nights will flame with fire. You will ride life straight to perfect laughter. It's the only good fight there is.”
― Charles Bukowski, Factotum

Hämtat från:
https://www.goodreads.com/work/quotes/1132770-factotum


24 november 2014, 15:31
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron